Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows uppdateringar

Windows uppdateringar

Sedan en tid tillbaka, så har jag märkt att den gula ikonen för Windows update, dyker upp nere i högra hörnet, rätt som det är, och det står att uppdateringar hämtas hem.
Windows update släpps ju den tredje tisdagen i varje månad, men nu får jag uppdateringar rätt som det är. Jag vet varför eller hur, är det någon som har någon aning om vad som pågår?
Jag har Windows defender installerat, men det verkar inte vara någon uppdatering till detta som hämtas.
Antal svar på detta inlägg: 4
Jag får också uppdateringar stup i kvarten men dom är för Windows defender. Vad jag gör är att hämta dom själv och låter det inte ske automatiskt, då har jag koll på vilka uppdateringar som hämtas.
Jag tror nog ändå att det du hämtat är för defender.
Hej Viktor.
Jag tror också att det kan vara så nu, fast jag inte observerade att den sk Definition version uppdaterade sig. Detta syntes inte förrän jag hade loggat ut och sedan in igen.
Hej Per. Jag har samma inställning som Viktor och det är defender.
Annons
Om du under "Automatiska uppdateringar" bockar i "Hämta uppdateringar åt mig men låt mig...."
och väljer Avancerat (tror jag det står) när de ska installeras, så ser du vilka uppdateringar det är.

/Claes

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem