Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Stora Problem

Stora Problem

Hej på er.

Nu skall vi testa om ni är SÅ bra som ni utger er för att vara... Jag behöver hjälp....

Kom hem igår och min fru sa till mig att Internet inte fungerade ?

Vadå sa jag.

Jo, för när man öpnar Firefox, och klickar på te.x aftonbladet, så laddas aftonbladet, men direkt så maximeras alla typsnitt, och man ser ingenting, bara en massa stora bokstäver ?

Dessutom när man fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5

Hmm Bubben, jag tror det "suger"?

Själv håller jag med Breeze och co om att det är nyttigt och intressant. Sedan om du tycker att du lägger ned för mycket jobb, så är det ju upp till dig själv att välja!
Som jag sagt tidigare...jag har inte den kunskapen och orkar inte...gå igenom en hel företagsserver...

Det var en MYCKET STOR anledning till att jag INTE ville jobba som PC-samordnare!

Jag följer själv numera tråden bara och ser var det leder...
Finns ingen anledning att bråka här i forumet.
Jag tycker att ni är justa och ställer upp, får vi sedan feedback på problemen så gagnar det ju alla.
även om en del av språket blir fikonspråk för en del, så kan det ge nya nyanser till språket, och jag tycker ni är duktiga på att förklara om någon frågar.

Problemen med just sådan här fel är just att ringa in orsaken.
är det en elaking som har ramlat in så borde hiijackloggen visa det
och innan man gör något, så bör man söka om just detta har funnits tidigare.
Annons
Ursäkta Göcke men en/dina hijack loggar visar INTE allt!!!

Där fick duuuu!!!

Hahahahahahaaaaa....

Problemas NO MORE!

Okej, jag känner att en sån här tillställning bör få ett ordentligt slut, så jag skall börja med att säga följande : Setpoint.exe, som är ett program från Logitec, fungerar fortfarande inte, och lär inte börja göra det snart heller, men datorn är tillbaka i HÖG FORM!

Följande fel låg till grund för dom olika problemen....

Aktivitetshanteraren hade ballat ur och visades inte korrekt - Detta berodde på en dålig systemfil i system32 mappen, som jag hade vänligheten att få reda på av en tekniker jag arbetar med, han bytte bara ut den mot en ny fil, och vips så fungerade den igen! Inga virus m.a.o

Datorn gick på halvfart - Det visade sig att mina inställningar i BIOS var lite fel, efter att jag varit inne och överklockat processorn, BIOS hade helt enkelt en mycket begränsad koll på mina processorfläktar, och detta gjorde att CPU blev för varm - Laddade ner ett nytt BIOS och började på ny kula, och VIPS! så var detta problem löst.....

Trodde först det var kylningen det var fel på, men det viade sig vara styrningen till kylningen som var problemet.

Nu fungerar således det mesta som det skall, och jag vill passa på att tacka för dom tips och förslag som inkommit i tråden, utan dom så hade jag inte kunnat gå vidare och söka nya lösningar.

Problem Solved!

// X
Xenix
Fint
case closed
Bra att det löste sig, kontentan av detta är ju att frågar man inte så får man inget veta, och det gäller ju även oss som som kommer med ideer.

Men när man nu ser efter lite i tråden så , skall nog inte skuggan ligga över frugan din Xenix. problemen fanns nog före, innan hon uppmärksammade
att det var problem.

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem