Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Webpage cannot be found

Webpage cannot be found

Allt oftare så får jag detta meddelande när jag söker sidor, som jag ofta besökt eller besöker.

Det är en ny erfarenhet, som jag tidigare aldrig drabbats av, säker på att ni kan hjälpa mig med detta, och tackar på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 10
Kan bero på många saker. Troligast är att din internetuppkoppling haltar lite. Finns det något samband mellan de sidor som inte funkar? Om du nyligen har bytt internetleverantör kan DNS-cachen spöka lite.
Prova att öppna dosprompten: Startknappen---kör---skriv "cmd" i rutan och tryck enter

Då kommer en svart ruta upp. Skriv "ipconfig /flushdns" utan citationtecken och tryck enter.

Det rensar dns-matcharens cacheminne och du får nya fräscha värden
Vad jag ar anat är att dom ändrar sina sajter på löpande band.Då byter
dom ofta script utan att IE blir uppdaterat.Jag kör då med Firefox,tills
IE har hunnit fatt men sin Update.

Nu i helgen var det mycket sådant.Men det löser sig på sikt.

Nu skall jag göra något som jag älskar.(Är nog ensam i Sverige)

GÅ TILL TANDLÄKAREN klockan 11,00
Bra tips Tompaxox....det där var inget som jag kände till.

En ide vore kanske att få till någon sammanställning av alla tips och trix som förekommit här på forumet...som en egen sökbar liten kunskapsbank.
Tipset ovan kunde kanske kategoriseras som "Webbläsarproblem"

Antagligen skulle det dock medföra ett enormt arbete, söka efter tipsen, sortera bort oväsentligheter och sen sammanställa och katalogisera alltsammans.
Men kanske....om man gjorde det likt "wikipedia"...man la ut själva jobbet på medlemmarna...då kanske det skulle kunna gå.
Bara en ide' som dök upp...

Undrar vad Daniel och Göcke har för synpunkter på det här ?

leiake...har Du suttit och somnat i stolen när tandläkaren har varit igång med borren...för det har jag !
Men ändå....jag älskar inte att gå till tandläkaren.

//Breeze
Annons
Tompaxox !

Det tipset får du 12 poäng av 10 möjliga.He,he Bra!!

Jag hakar på Breeze ide.IS Tips och Trix,kunde det heta.Sen kan
Microsoft slänga sig i väggen.He,he

Inga hål i tänderna.Alltid något att glädjas åt.

Den dagen jag somnar i tandläkarstolen.Då somnar jag för gott.!!!!
Tompapox. Tack för ditt råd! Jag vet väl efter någon dag om det har hjälpt, och då skall jag meddela det här på IS.

Finns det något samband med ditt råd och en snabbare dator, eller är det jag som inbillar mig?
Tack för alla glada tillrop :)

Micke,

Att rensa dns-cachen snabbar nog inte upp datorn i sig. Det gör möjligen att datorn minskar antalet sökningar innan den hittar rätt i cyberrymden vilket kan göra väntetiden något kortare.
Ni glömmer antivirusprogrammen och deras brandväggar. De har ibland tendens att skapa just de här problemen.
Qoute=PerAsk "Ni glömmer antivirusprogrammen och deras brandväggar. De har ibland tendens att skapa just de här problemen."

Har jag aldrig vart med om faktiskt, kan inte heller se varför de skulle skapa de problemen
Jag skulle nog också testa att rensa cockies och temporary internet files.

Det är inte så att det är länkar som du sparat under favoriter som inte funkar längre? De kan ju isåfall bytt adress.

/Claes
Claes, du fick in en fullträff, det är till 90% länkar i favoriter, jag får kolla alla länk adresser jag har där, upplever fortfarande att jag tycker jag har fått en snabbare dator efter Tompaxox tips!

Tack Alla!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem