Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Stolpe på tangent 7

Stolpe på tangent 7

Denna tangent har jag på mitt skrivbord, men lut ande åt andra hållet har jag inte, eller finns det någon speciell knapp man ska hålla nere för att få fram den?

Jag har en Dell dimension
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

OK, fattar, Funkar inte hos mig.
Måste välja i inställningar, antingen aktivt fönster eller helskärm. Med Alr Gr + Print Screen händer inget.
Kanske beror det på vilket prog man använder.
Jag brukar redigera bort det jag inte vill ha i Photoshop
prova med att klistar in det du inte ser i tex paint eller word
print screen är en bittmap avgjutning (kopia) av skärmen och har inte med något program att göra mer än att motagaren måste kunna
behandla bilder
däremot kan du inte använda komandot för att göra skärmdump av en video
Göcke
Förstår inte vad du menar med att pasta det jag "inte ser". Mina printar sparas som .JPG Sedan kan jag ju behandla den som vilken bild som helst
Annons
Jag använder Gadwin PrintScreen 3,5 och den kan man ställa in som man vill ha den För det mesta har jag den inställd på 400x400 man kan också ställa in vilket kortkommando man vill använda och för min del använder jag PrintScreen-tangenten
print screen går direkt till klippbordet och har ingen filextenssion
typ bmp eller jpg om du inte sparar dem som sådan och kan klistras in via
ctrl +v i alla program som du kan infoga bilder i.
däremot så har de ctl som filextenssion/filändelse i klippbordet.

däremot kan man ha tredjeparts prog som gör det mer användarvänligt för somliga. och då får man ofta upp dem som ett nytt fönster.
samma program har då ofta en möjlighet att spela in händelser från skärmen.
Tack för alla tips och råd, idag har jag i alla fall lärt mig något nytt i detta svåra ämne!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem