Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Kapad hemsida

Kapad hemsida

Jag fick ett meddelande, som talade om att Norton antivirus har blockerat ett försök att ändra min hemsida.

Jag fick en möjlighet att inte ändra den genom att trycka OK i dialogrutan, och allt fungerar normalt.

Vad var detta, ett virusintrång eller något jag hört om tidigare, att någon kan kapa program på min dator, eller något helt annat, som vanligt litar jag på att den enorma kunskapen på IS skall förklara det hela för mig.
Antal svar på detta inlägg: 3
"Hijacked Web Browser"
Ett försök för att kidnappa din webläsare. Nej det är inte ett virus!

Jag har skrivit en liten tråd om detta tidigare så du kan söka här eller på google.

Det finns så mycket skrivet om detta så att starta en ny tråd tycker jag är kaka på kaka. Gör som jag , sök efter informationen
Hittar jag inget frågar jag
Tack Huckleberry, jag fann vad jag behövde på Google.

Håller med dig om att tråden är onödig, men som jag tidigare påpekat så borde den därför genom att jag markerar den löst, direkt placeras i arkivet. Nu logger den på det område med snabbast omsättning av trådar, så den försvinner inom någon dag, men hade den legat någon annanstans, kan den ligga kvar i månader, att avmarkera den löser inget, så länge någon vill titta på den varannan dag och skriva ett inlägg.

Lite utanför ämnet, men kunde inte låta bli!

Ha en bra dag!
Ett ganska onödigt pass, när du Micke03 redan har en tråd om detta också.
vh göcke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem