Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hitta.se stänger webläsaren

Hitta.se stänger webläsaren

När jag klickar på länken till Hitta.se på startsidan för Internetstart så stängs webläsaren ner och jag måste starta om den. Detta oavsett om jag använder IE eller Avant Browser.
Däremot stängs inte webläsaren ner om jag skriver in www.hitta .se i adressfältet och trycker på Enter. Då kommer jag in till Hitta.se utan problem.
Nu har jag kommit på vad det är som stänger ner webläsaren. Det är en inställning i Ad-Watch som är en del av Ad-Aware SE. Om jag i inställningar för Ad-Watch har markerat (aktiverat) Pop-up-spärr så stängs webläsaren ner. Detta på grund av att "tradedoubler" (någonting) finns med på Hitta.se`s websida.
Om jag avaktiverar Pop-up-spärr i Ad-Watch så stängs inte webläsaren ner utan jag kommer in på Hitta.se utan problem.
Det märkliga och vad som konfunderar mig är : Varför stängs inte webläsaren ner om jag skriver in adressen i adressfältet och trycker på Enter ?

Jag skrev det här inlägget mest för att tipsa andra som kan ha råkat ut för liknande problem om hur det kan göra för att lösa problemet.
Det är många av de typ "anti-spy-wareprogram" som jag använder som hela tiden hittar "tradedoubler" och föreslå att det bör tas bort. Jag svarar då "Ja ta bort det". Men nästa gång jag kör en kontroll så finns
"tradedoubler" där igen.
Detta har pågått nu i flera år och jag har inte kunnat konstatera att
"tradedoubler" har ställt till något problem. Det är först nu när jag har kommit på vad det är som stänger ner webläsaren som jag har haft ett litet problem. Men som sagt det är löst nu.

Hör gärna av er om det är någon annan som har upptäckt detta eller liknande problem som stänger ner webläsaren.
Antal svar på detta inlägg: 9
Nope..inga problem hos mig..

Du kan pröva att använda Windows defender istället..

Vad är Windows defender för något ? . Och vad ska jag använda det istället för för något ?
Menar du att jag ska använda det istället för Ad-Aware och Spybot S&D mm.
"Varför stängs inte webläsaren ner om jag skriver in adressen i adressfältet och trycker på Enter"
Eftersom du inte aktiverar Tradedoubler via länken, utan manuellt skriver in den. På så sätt känner inte tradeduobler av att du har klickat på en länk på IS, som är ansluten till tradedoubler.
Om du vilar med musen över tex en länk under "länk tips" så ser du nere till vänster i ditt webfönster följande http://clk.tradedoubler.com
På så sätt ser du om den specifika länken är en tradedoublerlänk, alltså en länk som för varje klick ger "klirr" i kassan
Jag har för mig att det är på det sättet.
Fortsätt du med ad-ware och Spybot S&D för tydligen gör de ett bättre jobb än defender, som tillåter tradedoubler att följa dina fotspår på nätet + som anser att tradedoubler inte är en ad-ware, fast det genererar i pengar till annonsören.
Ja ja nu har jag väl fått igång någon


Det finns både negativa och positiva saker med tradedoubler. En negativ sak som kanske Bubben är intresserad av är följande
"Effektiv, pålitlig, patenterad tredjeparts spårningsteknologi "
Där har du något att bita i, eftersom du verkar vara intresserad av det där med trojaner mm som följer dina surfvanor.
Annons
Huckleberry:

Jaha..det var så du menade..

Då missförstog jag..

Men ditt tips kanske är nåt att rapportera till MS?
Huckleberry !
Tack så väldigt mycket för ditt inlägg ang. tradedoubler. . Nu förstår jag varför det står clk.tradedoubler.com/click?p=, och sedan olika siffror mm. Jag har sett det ibland tidigare men inte förstått varför det står så till vänster i nedersta raden (den sk. Status raden) i webfönstret när man håller muspekaren över vissa länkar. . Det är samma sak med tex. länken till Svaret.se som det är med Hitta.se. . Och när jag har kollat igenom på andra sidor finns det flera länkar där adressen börjar med clk.tradedoubler_ _ _.

Du kanske kan förklara för mig vad "Windows defender" är för något för jag förstår fortfarande inte vad det är.
. . . .
Windows Defender är Microsofts eget sk. Spywareprogram. Det finns att ladda ned gratis.
PerAsk !
Tack till dig också. . Nu förstår jag vad Windows defender är för något.

Men jag vill minnas att det bara fungerar på Win XP och här på min fast dator tjurar jag och kör fortfarande med Win 2000. . På min bärbara har jag Win XP för det var förinstallerat när jag köpte den. .

En annan fundring angående Win XP o. Win 2000. . Jag vill minnas att jag läste någonstans att nu när Win Vista snart kommer så har Microsoft ändock lovat att uppdateringar kommer att finnas för Win XP åtminstone till någon gång under 2008. . Men hur blir det med Win 2000 ? . Kommer alla uppdateringar att upphöra för Win 2000 på samma sätt som det är slut nu för Win 98 o. Win ME om jag har förstått det rätt. . Är det någon som tror sig veta hur det ligger till med dessa fundringar rörande olika Windows-versioner ?
. . . .
För windows98 och ME slutade supporten i sommras, något förlängda.
räkna med 2008 och fram kanske något år, detta har med hur mycket användarna trycker på.

när nu microsoft släppte Vista så får vi ett nytt registreringssystem
och uppgraderings system , som på sikt skall överföras på alla supportade
produkter även office mm

där kommer problemet, vill man inte vara med med en reggad produkt
så kommer det nog att strula lite för vanliga användare.

Vad som kommer att strula får ni se
axe!

Tack för informationen! Nu förstår jag sammanhanget med tradedoubler!
Cirkeln är sluten så att säga.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem