Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Direktlänkar

Direktlänkar

Nere tv på IS finns rubriken Direktlänkar. Jag kan inte få den att fungera, varje gång jag önskar något kluckar det till i högtalaren som om någon skulle skjuta mej i ryggen. Förmodligen är det något som ska till som inte jag kommit underfund med. Ni snitsare som vet allt hjälp mig.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Seggre95...
popup stopper = ploppa upp stoppare (ungefär)

dvs ett litet prog som hindrar nya rutor att ploppa upp på skärmen...bra då på vissa sajter får man upp en hiskelig massa reklam "upp-ploppare" men då stoppas även de önskvärda "ploppupparna".
Nu kan man ofta ställa att det är tillåtet med "ploppauppare" på en viss sida, ex. IS.

Vet tyvärr ingen sida som översätter uttryck, det mesta är ju Engelska ord som vi tagit till oss. Men sen är det ju många gånger ingen större skillnad på svenska och engelska ord utan att man kan gissa sig till vad det kan vara.

Bara man inte är som min far....stå det "stop" istället för "stopp" eller "no" och inte "nej" så förstår han plötsligt ingenting längre...och att ta till ett lexikon som jag lagt in till honom, eller hitta svaret på annat ställe....nej det går inte för sig...

//Breeze
Det är "Pop-up Blocker Settings" under "Tools" som måste ställas in för att tillåta popups från www.internetstart.se

Annars är det Alt+Ctrl knapparna som gäller.
Seggre95
Om du går in på länkarna till vänster- Dator och Internet och scrollar ner till -Tekniska uppslagsverk- IT-lexikon så hittar du ett lexikon med dom flesta konstiga orden och förklaringarna till dessa.
Annons
Här kommer en länk till Svenska Datatermgruppen. Mycket bra IT-lexikon tycker jag.
http://www.nada.kth.se/dataterm/
Har du "yahoo toolbar" så kan det vara den popupstopparen som spökar, den är aktiv även om man dolt "yahoo toolbar" under Visa/Verktygsfält.

Man kan få ner "yahoo toolbar" om man ska uppdatera flashplayer, glömmer man att bocka ur en ruta så får man ner skiten och det är inte världens lättaste att avinstallera heller. ( Det är RegEdit som gäller....)

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem