Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bildstorlek

Bildstorlek

Alla mina sidor öppnar i minskad storlek, jag får trycka på den mellersta av de tre rutorna högst upp till höger, för att täcka hela bildskärmen.
Har inte gjort något speciellt, det bara blev så när jag öppnade i eftermiddag.
Säkert ett löjligt problem för er, men oöverkomligt för mig! Vad har hänt?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Är det Internet Explorer du skriver om.

Prova då att bara ha ett fönster öppet. Maximera därefter rutan och så stänger du ned igen.
Prova därefter får du se om det har skett någon förändring?
Tyvärr, ingen förändring.
Va bra att du tog upp det jag har samma problem .Om jag är på startsidan och skall läsa ngn nyhet då kommer den upp i litet fönster Har inte varit så förut vet inte om jag gjort ngt som jag är omedveten om.Tacksam för hjälp att lösa det Det är så irriterande/Rutan
Annons
Micke 007!

Låter mer agentbetonat.He,he

Du reglerar den lilla sidan med dom små svarta pilarna till önskad
storlek.Därefter stänger du ner sidan i hö. övre krysset samtidigt som
du håller ner Shifttangenten.Då brukar IE fatta vad det handlar om.
Ibland får man göra det ett par gånger.
Jag för min del kan dra ut den eller trycka däruppe på helskärm, men jag måste göra det varje gång, detta gäller inte min mail.
Följande har jag läst
webläsaren har ett eget minne som gör att den kommer ihåg strl på fönstret. Att det ibland kan bli ett litet fönster kan bero på ett popuppfönster, även om man har sp2&popupblocker, som är det sista IE kommer ihåg.
Öppna upp ett fönster, dra till önskad strl och gör så 3-5ggr, men stäng ner ett fönster innan du öppnar ett nytt. Sen så ska fönstret vara som du vill ha det

Det fungerar ialla fall för mig
Leiake, vilka små svarta pilar?
Om du för muspekaren i kanten på en sida så får du en dubbelriktad pil
som du kan förstora fönstret med.(Försiktigt för den är liten och skör)
Fantastiskt, jag löste det själv långt om länge. Öppnade en artikel på svenska dagbladet, den var ännu mindre och placerad mitt i bildrutan, behöll IS i bakgrunden. Sedan tryckte jag helskärm på artikeln, gick till baka till IS, öppnade igen och då fungerade det. Egentligen var det väl nästan som du sa Hucleberry, du gav mig i alla fall iden, och det tackar jag dig för!!
Kan det möjligen vara så att man måste ha "bockat för" - Kom ihåg inställningar för visning för varje mapp - i Explorer. Alltså den del av windows som visar innehållet i olika mappar.

Öppna en mapp, gå in på Verktyg / Mappalternativ / Visning och sätt en bock i rutan vid raden - Kom ihåg inställningen för visning för varje mapp.

Jag är inte helt säker på om detta gäller även för visning av typ Internet Explorer-fönster. . Men jag vet att det gäller för öppnande av en mapp som varit öppnad tidigare. . Prova och se om det hjälpte.
. .

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem