Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Headset problem

Headset problem

Jag har köpt ett headset men det vill inte funka som det ska..

Den översta kontakten går till vanliga högtalare och den rosa ska sitta i rosa och den ljusgröna i den ljusgröna.

Vad är fel?

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad är det som inte funkar? Får du inget ljud i lurarna eller hörs det inget när du pratar i micen eller är det båda delarna?
Har du ställt in i ljudinställningarna i datorn att du använder headset, dvs att både lurar och mic är aktiverade?
Jag kom på var det ena felet låg..

I högtalar menyn hade jag bockat av ljudet för mikrofonen av misstag!

Så då var det ena problemet fixat!

Men det verkar inte som man kan få ljud både från headsetet och högtalarna samtidigt när men ex lyssnar på IS radio..

Då måste man koppla om sladdarna eller?
Har inte sett headsets med kontakt till vanliga högtalare tidigare. Kan tänka mig att den bara är till för om du vill använda dem som vanliga hörlurar till stereon eller så.
Det vanligaste är nog att det bara är en grön och en rosa kontakt
Annons
Jo..till headsetet är det en grön och rosa kontakt..

Men jag vill ju kunna höra på radio eller musik i högtalarna och kunna prata via ICQ eller Skype samtidigt via headsetet..

Hängde du med?
ett problem dyker upp dirrekt , rundgång mellan mic och hörlurar
skall du prata i skyp vill den ha monopol på headsettet
Vill man ha ljud i både högtalare och i headsetet finns "1 till 2" 3,5 mm kontakter på Clas Ohlson eller Kjell & Company. Kostar väl en sådär 30:-/st.

Jag har det kopplat så härhemma, med dom kontakterna, och har ingen rundgång...inte vad jag märkt av iallafall. (Borde ha blivit det... )

//Breeze
Breeze , pratar du i skyp och lyssnar på musik samtidigt
Nix...det går inte....och sen har jag så att annat ljud mest irriterar och har svårt att höra vad andra parten pratar om.
Jag har svårt att urskilja ljud bland annat ljud...och det är ett fullkomligt elände om man sitter vid ett middagsbord med några gästar...allt prat blir bara ett enda långt BRRZZZZRR i mina öron !

Men vi har faktiskt haft på högtalarna när vi Skypat så att alla i familjen kunde höra och då har vi inte märkt någon rundgång...inte så det har stört något iallafall.
Antar att det kan ha med vilken mic man har, kanske...

//Breeze
Ok..nu funkar micken och ljudet bra i headsetet både i ICQ och skype!

Men jag måste hela tiden koppla om sladdarna beroende på om jag vill lyssna i högtalare eller i headsetet..

Krångligt värre..
Mediahub
Köp den så slipper du krånglet

www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=P
roduktsok&artnr=480074

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem