Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Vid problem med hårdvara

Vid problem med hårdvara

Skriv alltid vad det är för märke/modell/OS/ när ni har problem. En del problem är kända och lösningen kan finnas på nätet då andra kan ha haft samma. Skriv , om ni vet, vilken drivrutin/firmware ni för tillfället har och om produkten är nyinköpt eller flera år gammal.

Att skriva; jag har problem med bildskärmen, tangetbordet, musen, datorn, mp3spelaren, skrivaren el. digitalkameran och inte mer gör det mycket svårare att hjälpa till. Det tar också tid då man måste fråga (posta ett inlägg) och ställa frågan, vad är det för märke ni har

Vi är rätt många här som vill hjälpa till med alla slags problem
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

leiake
Men vad är det?!?
Hur tydlig ska jag vara??
Om man har problem med ett tangetbort tex så i stället för att skriva
"JAG HAR PROBLEM MED MITT TANGETBORD" och inget mer, är det bra om man skriver vad man har för tangetbord! Tex ett JAG HAR PROBLEM MED MITT Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000
Det gäller även om man har problem med sin datorskärm, mus, skrivare, scanner, högtalare, headset, extern hårddisk, router, mp3-spelare, digitalkamera.
Nästa steg är att veta sin drivrutin, men det tar vi då problemfrågan ställs i forumet.


Nu tröttnar jag på detta, antigen är du ute efter att bara skriva eller få igång något. Bara för att någon skriver ett inlägg som är till FÖR ATT HJÄLPA och förklara så måste man inte mala sönder ämnet i mikropartiklar och vända och vrida på det för att hitta något att disskutera. Ja det är så jag tyvärr uppfattar dina inlägg i den här tråden
Skit samma om det är fabriksmonterade datorer. Ett tangetbort har för fanken en tillverkare och modell !
Tröttlöst
Nu slipper ni detta, för jag pallar inte längre
Tack å hej
Men det är ju omöjligt att få in allt detta i sin Profil,som du önskar.
Sedan kommer ju inlägget att vara mer specificerat,givetvis.

När sedan medlemmen har trubbel,så går du in på hans/hennes Profil och får
då ett begrepp om utrustningen han/hon har.

Detta är ju ett förslag till förbättring som jag har haft länge(även Göcke)
och när du väckte det till liv igen,så hakade jag på.

Men det är ju inte meningen att bli ovänner.Då är det bättre vi spolar
hela grejen.
Men var VAR NÅGONSTANS har jag skrivit att det ska stå i deras profil!?!?!

Du antar saker vilket jag tröttnat på!!
Tex
"qoute leiake" När jag kollade din Profil första gången.OJ! En 5:a. Här har vi en som ljuger" Här har vi en som ljuger
Likaså så antar du att jag har önskat att det ska skrivas in i profilerna

Asså jag måste vara dum i huvudet som överhuvdtaget fortsätter här, ialla fall tröttnat rejält.

Skriv alltid vad det är för märke/modell/OS/ när ni har problem.
Hur tydlig kan man vara ? när ni har problem NÄR
Alltså NÄR ett problem uppstår!
Förklara för mig hur man kan missuppfatta något som inte ens står skrivet? Att jag vill se det i profilerna har jag aldrig skrivit, inte heller antytt så det går banne mig inte att missförstå.

Detta var droppen! Att hålla på att förklara sina inlägg bara för att en person (leiake) går in och ändrar och vänder tråden och kommer med påståenden som inte stämmer gör att jag har tröttnat.
Mail finns
over and out
Annons
Huckleberry, jag tycker att dina förklaringar är guld värda dina kunskaper är till stor hjälp för oss alla här på IS det vore synd om du tröttnade och lade av för det skulle kännas lite som att vi mister en vän som vill alla väl, du skall inte hänga upp dig på vissa inlägg utan se till helheten, jag skulle sakna dig och många med mig.

xyz.
Huckleberry !

Snälla du lugna ner dig.Jag har ju t.o.m lovordat dina kunskaper och sett
dig som en tillgång på Forumet.

Vi missförstår varandra.Jag vill samma sak som du.Men det är en hake.
Jag tippar att vi närmar oss 5000 medlemmar.Vi får inte dom att ändra
sig på 20 minuter.

Min önskan är att alla fyller i sin Profil så att dom som vill hjälpa får ett
hum om vem dom skall hjälpa och på bästa sätt.

När jag går in i en Profil som söker hjälp med ett problem.Ser jag då att
vedebörande har en 5:a,då gör jag mig icke besvär.För han kan mer än
vad jag kan stå till tjänst med.

Angående min tankegång att här har vi en som ljuger var ju menat som
ett skämt.Raden under dementerar jag ju mitt påstående och har återigen
berömt ditt kunnande.Vad mer begär du.

Vill med några avslutande ord erinra om att jag har inget med IS och dess
skötsel att göra.Detta är helt upp till Daniel,men han vädjar ju om förslag
till förbättringar av Forumet.Dessa har jag nu framfört till debatt,men ingen
vill ju haka på,så då blir det ju inget av allt pladder.

Tycker ni att min ide är bra så säg ifrån.Tycker ni den är åt he...te så säg det
så skippar vi den.Kanske bör tillägga att detta angår ju mest dom som
har återkommande bekymmer med sina datorer.(Det får alla)
DU ska inte säga till mig att jag ska lugna ner mig! Du gjorde mig upprörd då du kommer med påståenden och kan du inte ta ansvar för dina feltramp så håll dig bort från att göra påståenden!
Du vidrör inte en millimeter av den osanning du skrev i tråden.Försöker du lägga ansvaret på någon annan?
Jag är rätt less på detta speciellt att du oftas skriver att du skämtar några inlägg senare. Vad är skämt och vad är inte skämt när du skriver?
Tillslut kommer jag inte ta något du skriver på allvar eftersom du skriver att du skämtar då det hettar till.

Jag har inte krävft att de ska förändra sig på 20min, vilket också du verkar få fram på något konstigt sätt genom det jag skrev. Det är vad du vill, inte jag! Så blanda inte in dina önskemål i mitt tips. Om du har sett min tråd som ett bra sätt att få dina ideer framförda så är det dålig stil och bevsligen totalt massakerat tråden som igentligen skulle vart ett inlägg ETT TIPS

Jag begär absolut inget, var jag nu har skrivit det? Inte heller vill jag ha allmosor och beröm som plåster på såren. Jag gör detta för att jag får ut lika mycket glädje av att hjälpa till som den jag hjälper. Men vad som jag tröttnar på är folk som försöker lägga ord i min mun och lägger egna värderingar och slutsattser i vad andra skriver.

Lås den här förbannade tråden nu!
Huckleberry , jag låser tråden, och ger er alla en vink om att försöka skriva ned det ni tror är av vikt för problemets lösning, i enlighet med Huckleberry´s förslag.
vh göcke

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem