Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Turion 64

Turion 64

Är det någon som har bra koll på AMDs processorer?
Själv har jag hittills bara kört med Intels processorer så jag har inte riktigt följt utvecklingen av AMDs olika produktnamn.
Hjälper nu mina föräldrar att hitta en passande laptop och funderar på om Turion 64 är AMDs nya budgetprocessor (dvs lite slöare)? Någon som känner till dessa.

Är intresserad av personliga erfarenheter av dessa, inte av länkar till AMDs hemsidor.
Antal svar på detta inlägg: 1
Jag har alltid kört AMD, på alla burkar jag har haft och det ända jag har att säga är att de är billigare och VAR snabbare på grafik än Intel. Men nu har Intel gått förbi, fast priset är dyrare.

Det beror väldigt mycket på vad man ska ha datorn till och om det är till föräldrarna hade jag tagit en intell då de kan ses som stabila och inte blir så varma.
Nu finns Intel duo mobile cpu och är väl mer framtidens cpu. Ja alla duo core cpu är framtiden. Då de delar upp arbeterna

Men som vanlig användare för mail, surf, bankärenden, musik och lägga in bilder från digitalkamera ser man nog inte så stor skillnad AMD och Intel i mellan.
Det är nog priset som avgör och batteristyrkan.
Utvecklingen har gått så långt nu att de ligger så nära varann. Men för några år sen kunde man se skillnad.
Pris, vikt, skärm strl och batteritid skulle jag ha i åtanke.

Sen är det stor skillnad på de som tillverkar själva datorn
Acer,ASUS,Toshiba är stora och har fått bra betyg. Men Dell har bra lösningar som i mina ögon passar de som vill ha en bra produkt med bra support.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem