Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Trådlös Bredbands Router

Trådlös Bredbands Router

Jag tänkte köpa mig en trådlös router men kan inte välja. Jag funderar på en "D-Link DGL-4300" . Det jag vill att den skall klara är att ladda ner via torrent, surfa på nätet och föra över filer innom hemmanätet som i övrigt är trådat.
Är det bäst att ha en 108 Mbps Router eller skall man ha en 54 Mbps Router eller en MIMO Router?

Hjälp tack.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Vill du ha en gratis router kanske detta är intressant. Dom kräver ju lite av dig, men kanske du tycker det är värt det.
http://www.blifonero.nu/koep-traadloest-bredband-fon-router.html
Vill bara höja en varningen tecken för D-Link, inte för att jag själv använder mig av trådlöst.
Det jag baserar min kritik emot D-Link på är det att jag har hållt på och krånglat med många samt att andra i min omgivning så kallade "datanördar" bara klagar på dem hela tiden, är det inte det ena så är det det andra problemet enligt dom.

De de alla rekomenderar är Linksys, top of the line enligt de kunande, detta är bara information jag kan ge till dig av vad andra användare av D-Link säger. OBS! Alla tycker inte lika.

Kom på en bra sak ang. D-Link, de har en suverän support! de4t kan betyda ganska mycket i ett köp sammanhang.
Tjaba cartmanx...

Vill du ha något relativt enkelt, och något som fungerar relativt bra så tycker jag att du köra på Zyxel, dom gör bättre grejjer än te.x Netgear och D-link.

Relativt enkla att konfigurera och bra kvalitet.

Billigare får du det inte, såvida du inte väljer "noname" eller typ liknande fast sämre produkter av D-Link eller netgear eller liknande.

Är du mer intresserad av att köra lite mer kvalitativt, med många olika möjligheter och bättre prestanda, så skulle jag köra med HP eller Linksys.

Liknande produkter, men bättre i alla aspekter....

Vill du som jag, köra med det bästa för att du har provat all skit som finns, så väljer du en produkt från Cisco istället, det finns givetvis fler kandidater att välja på, men jag har aldrig sjösatt ett nätverk med Cisco produkter, och fått problem med det i alla fall....

Det kostar lite x-tra, men min personliga åsikt är att det är VÄRT VARJE ÖRE!

Lycka till

//X
Annons
Glömde tillägga att fabrikatet "Linksys" faktiskt tillverkas av Cicso, men mera för hemma marknad än företag....

// X
Noflo och Xenix, vad f-n pratar ni om? Ingenting är väl bättre än gratis, eller?
Och som fyller samma krav som frågeställaren har?
Den d-link produkten du titta på slår vad netgera och linksys har att erbjuda, när det gäller throughput ut mot nätet, i samma prisklass. gjorde en heldel efterforskning innan jag köpte mina och det fanns ingen som klara bättre, tyvär saknar den MIMO men det gör inte så mycket finns endå ingen standard för MIMO ännu inte för 108mbit över trådlöst heller. Men den klarar iaf både standardiserade 54mbit trådlöst och 108mbit. Sedan har den 4 st 1gbit portar som klarar o trycka igenom data.
PS ja jag har kört ca 3 st dåliga D-link routrr tidigare och accesspunkter. 4300 är den första som hållt måttet och faktiskt kan leverera sen var den iof 1000kr dyrare än vad de andra var när jag köpte den.
Hej Rob / dhoffe.

Rob : Visst slår den Linksys och Netgear på prestanda, men erfarenheten av D-Link är ju att dom strular och är dåliga rent teknikmässigt och kvalitetsmässigt, men om denna fungerar så bra som du säger, så varför inte? Kul att dom lanserar produkter som klarar av att leverera vad som står på pappret också!

dhoffe : Personligen så skulle jag inte kunna uthärda att leva med "skräp produkter" som är gratis. Vad har man för glädje av en pryl om den inte kan leverera vad jag kräver? Sen spelar det ju ingen roll vad den kostade, eller hur ? Jag har som policy att alltid köpa en dyrare och mer kvalitets inriktad produkt, framför att välja billiga grejer som inte håller måttet. Sen så vet jag ju att det är många som inte resonerar så, men det är väl helt normalt att alla inte ställer samma krav på kvalitet, eller har lust att betala vad kostar för att åtnjuta det heller....

// X
Xenix:
Bra, så ska dom tas......
Gratis är sällan bra !

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem