Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Trådlös Bredbands Router

Trådlös Bredbands Router

Jag tänkte köpa mig en trådlös router men kan inte välja. Jag funderar på en "D-Link DGL-4300" . Det jag vill att den skall klara är att ladda ner via torrent, surfa på nätet och föra över filer innom hemmanätet som i övrigt är trådat.
Är det bäst att ha en 108 Mbps Router eller skall man ha en 54 Mbps Router eller en MIMO Router?

Hjälp tack.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Jag har haft en D-link router i ett par år och den funkar klockrent. Lätt att administrera och förstå sig på, bra suppportsidor på nätet.
Har man problem är det lätt att hitta lösningar på nätet tack vara att den är så vanlig.

En sak skall man ha i åtanke när det gäller teknik och datanördar
De skall alltid ha något annat än den stora massan har.
Har alla Windows skall de ha Linux, Har alla D-Link skall de ha något annat obskyrt märke. Men man skall lyssna på vad de säger för de kan en massa och har ofta testat och jämfört i alla möjliga extrema situationer som svensson inte råkar ut för så ofta. (sagt med kärlek till alla datanördar som hjälper oss amatörer)
Jag har haft min D-link i snart 3år nu och har aldrig haft problem med den. Mycket bra "brandvägg" och enkel att ställa in mm.
Hade en netgear innan men den gillade jag icke!

Den du har tittat på är en värsting modell som vi har till våran spelserver och vår admin har haft lite problem med den.
Jag installerade en D-Link AirPlus G DI-524 hos polarn som har följande prylar hemma
*Xbox
*Xbox360
*En stationär dator
*En laptop
*En psp
och allt fungerar klockrent
Han håller på med bittorent och skickar filer mellan xbox, 360, datorn och laptopen. Han surfar även på sin psp och hans tjej lyssnar på musik på sin laptop från hans dator utan problem.
Han ISP är Comhem 24 där han har en stadig hastighet på 19Mbit.
I mina ögon onödigt att lägga ut över 1000kr på en rotuer då det finns billigare som är lika bra
http://www.prisjakt.se/produkt.php?o=66686 lite åsikter om 4300

http://www.prisjakt.se/produkt.php?o=66689 lite åsikter om 524
Annons
Jaja, men i detta fallet så kör dom ju en drive för att få med folk i projektet dom lanserar. Därför är det gratis, ni kunde ju läst länken jag skickade, så hade ni kanske förstått!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem