Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

IS

IS

Hade tidigare inga problem med att gå till IS när jag hade flera program på gång, det var j bara att klicka på åter till IS, men utan några ändringar från min sida var den möjligheten borta. Måste klicka BAKÅT för varje program jag hade framme för att komma till IS. Så en gång missade jag med bakåttryckningen. Jag råkade av misstag högerklicka på BAKÅT och där kom möjligheten att direkt gå till IS. Nu undrar jag hur en sådan omkastning kan förekomma.
Antal svar på detta inlägg: 6
Seggre95 ,
fråga nr1 , vilken webläsare kör du i.
nr2 , Program ????
kör du i en webläsare så är det bara ett program där du går till olika sidor.
Hej Göcke. Tack för att du försöker hjälpa mej. Tyvärr hänger jag inte med i dataspråket. På fråga ett vet jag ej vad jag ska svara då jag tycker att ordet webb förekommer i så många olika sammanhang. Datan jag kör på heter Windows 2000 XP om det kan vara till någon hjälp. På fråga 2 tror jag att svaret är Microsoft World dokument. Ber om ursäkt om svaren är goddag yxskaft.
Seggre: Ditt operativsystem heter Windows 2000 eller Windows XP (inte datorn och antingen 2000 eller XP)

En webbläsare är det fönster(program) du öppnar upp för att se Internetsidor. Den webbläsare som är vanligast att man använder (om man inte skaffat andra) är Internet Explorer.

I övrigt förstår jag inte problemet riktigt. Försök att förklara lite tydligare vad det är som inte fungerar nu och hur du tror att det uppkom.

Ett steg i taget kommer vi närmare lösningen
Annons
av vad jag efter mycket om och men har lyckats komma fram till av det Seggre95 skrivit så misstänker jag att han har högerklickat på sin bakåtknapp i browsers(wow ett nytt ord, men inget webb i det) så han har fått upp listan med alla webbsidor han besökt med den sessionen av browsern. Och nu förstår han inte hur han ska hitta tillbaka till Internet Starts webbsida bara för att han bara klickar en gång på bakåtknappen och hamnar på föregående sidna han besökt so säkert var aftonbladet eller nått.

Seggre95 skit i det som står ovanför och skapa ett bokmärke på InternetStart och använd det bokmärket för att gå till Internet start. Och inga bakåtknappar eller några wordfiler(vad de nu har o göra med internetstart), Använd endast det nyskapade bokmärket. Och för att lägga in ett bokmärke gå till Internetstarts första sida och klicka sedan i menyn på browsers där det står bokmärke, bookmark, favorites eller nått annat passande för den browser som du använder och klicka där Lägg till bokmärke, add bokmark, add favorite eller annat passande ord som kan stå i din browser så vips får du nu ett nytt bokmärke, bookmark, favorit med internetstart som bara är o klicka på för o komma till internetstart. Och funkar inte det skriva www.internetstart.se i adressfältet, addressfield, url i browsern och klicka sedan på enter, return så hamnar du på internet start.

Nu tror jag att det ska gå annars ger jag upp och fortsätter dricka mitt vin o jobba vidare.
Jisses....

Seggre95 gör så här, gå till internetstart. Titta nere i högra hörnet "gör till din startsida" klicka där.

I rutan som kommer upp klicka på ja. Vilken sida du än är på sedan, så klickar du på huset uppe i fönstret så kommer du alltid tillbaka till internetstart.se.

Man ska inte komplicera saker mer än nödvändigt
Tack för hjälpen. Ska nu i lugn och ro försöka ta till mig tipsen jag fått. Ha en bra dag.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem