Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan inte skicka med Gmail

Kan inte skicka med Gmail

Har haft Outlook Express som hämtar gmailkontots post. Funkat superbra. Nu har jag bytt till Outlook och då går det inte att skicka post, bara ta emot.Krånglat med alla möjliga inställningar inkl. konfigverktyget men det vill sig inte.Nån som vet eller kanske har ett telefonnummer till supporten?
Antal svar på detta inlägg: 9
har aldrig testat detta, de säger outlook2002 , men titta på manuell inställning

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13276#manual

klipp o klistra
Har gjort det som står men inget hjälper. Undrar om det kan vara ett Outlook-problem?
har du varit inne på gmail och ändrat enable pop
det som de hänvisar till på första raden
Annons
Vilken version av Outlook har du? gjorde häromdagen inställningar för Outlook 2003 tillsammans med G-mail och det fungerde perfekt, så det är nog nåt som du har missat i inställningar!
Jag har office xp 2002. Har använt mig av konfig-verktyget samt manuellt ställt in allt.Tror också att mina inställningar är felaktiga men hittar inget.Letat i vidarebefodran och Pop men allt ser bra ut utom att mailen inte skickas vidare. Fick maila supporten och dom föreslog ny Firefox som ny webbläsare. Känns inte stabilt. Några andra ideér?
uffe_gus , har du varit inne på ditt gmailkonto via webben/webbläsaren
och aktiverat pop åtkomst
jag tvivlar på det,
har du gjort det så , snegla på din brandvägg vad den stoppar.

vilken webbläsare du har har inte med detta att göra.
eftersom det är outlook du skall använda
uffe_gus

Vid inställningar av E-postkonton.
Har du bockat för "Den här servern kräver en SSL-säkrad anslutning (SSL)" under Fler Inställningar, fliken Avancerat ?
Då ändras siffran 110 i rutan ovanför till 995.

Jag använder Outlook 2002 och har aldrig haft problem med Gmail.
Fått igång det. Fick aktivera pop en gång till.
Hurra vad jag är glad.
Tack alla för hjälpen
bra jobbat uffe_gus

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem