Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med installation av WoW

Problem med installation av WoW

Min grabb har fått World of Warcraft häromdagen och vi har stora problem att installera det.
CD1 och 2 går bra. Därefter när CD3 har varit i ett tag så kommer det upp meddelande om att vi ska sätta i CD3 igen...trots att den redan sitter i.
Den har kommit så långt att den håller på med installation av "interface.mpq".
I detta läge går det inte ens att öppna CD-läsaren.
Någon som kanske har ett tips?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Är det köpt eller är det en piratkopia?

Låter iaf som om skivan eller datan på skivan är trasig.
Den är i allra högsta grad köpt 100% ärligt. Kanske blir tvungen alltså att gå tillbaka o reklamera...
Funderade på om något kanske kraschade pga virusprogram eller så, men jag har testat dels med att ha internetkabel i och virusprogram på, samt även utan internetkabel i och virusprogram avstängt, men det stannar på samma ställe...
du måste ha internet i kopplat nån gång under installationen, men mins inte när.

Men det låter som din skiva är trasig.
Annons
Mycket troligt att det är en korrupt skiva, Reklamera skivan, ta skärmdump och skriv ut, om affären jobbar sig.


Eller får du upp en ruta med tre alternativ?
Ignorera, försök igen el. avbryt
Eftersom rätt skiva är i, testa försök igen.

Fattar inte...nu har grabben installerat det hos sin mamma o där funkar det...suck...
Nåja, jag får väl vända upp o ner på HD-n här o skaka om den lite så kanske det funkar sen...men det blir efter allt julestök...
GOD JUL alla!
det är nog inte din Hårddisk som är problemet
snarare din cdspelare, har ni tumavtryck på skivan
Jag instämmer i Göckes svar, att det sannolikt är cd-spelaren som inte är riktigt ok. Kolla skivan så att den inte är smutsig, och i så fall, ta lite diskmedel och tvätta den försiktigt. Detta brukar kunna hjälpa.
Nu har jag testat o testat om o om igen...men det funkar inte. Har provat att installera både via CD-läsare och DVD-läsare men det kraschar på skiva 3 av 5. Den "tuggar" väldigt länge på skiva 3 och kommer igenom ett antal filer som den installerar, men sen stannar den...den säger "Sätt i skiva 3" igen trots att det är den som sitter i...
Och jag får inte ut skivan för datorn reagerar inte på att jag trycker på knappen för att mata ut skivan...
Till saken hör att man kan höra att skivan s.a.s tar fart o stannar av om vartannat, dvs den ändrar varvtal väldigt mycket, men det kanske ska vara så?
Kan det vara att inte internminnet är tillräckligt eller?
HD-plats finns i alla fall, mer än 50 GB ledigt o det krävs typ 6 GB...
blueId_1 , om du har så mycket plats så skulle jag kopiera ned skivorna som ISO filer på din dator, det kan vara så simpelt att din dator inte kan läsa av cdskivorna när den spinner upp.
jag har hört flera som fastnar på cd2 och cd3 och de har lyckats den vägen med ISO filerna.

tror att den svenska supporten för wow kan nås här annars
Sweden: 0200 897073
Göcke: Det låter ju som ett intressant alternativ, men hur går man tillväga för att kopiera ner skivorna som ISO-filer?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem