Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Har Problem Med att SKICKAsvara E-

Har Problem Med att SKICKAsvara E-

Nån som vet vad som menas Med dettasvarsmeddelande när man skicka e-post:
Det gick inte att ansluta till server. Konto: 'Janus.swip.net(1)'.Sever:'smtpserver.swip.net' Protokoll:SMTP.Port587.Secure(SSL):Nej. Socket-fel:10061. Felnummer:0x800CCCDE

Nån som vet vad man ska GÖRA när man får detta fel meddelande varfje gång man skickar E-post?
Brinken
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

HAR JAG NÅT FEL PÅ MIN ANSLUTNING (JAG ÄR INTE SÅ JÄTTEKUNNIG PÅ DETTA MED DATORER), JAG HAR FÖRSÖKT SÄNDA E-POST TILL FLERA ADRESSER FÅR HELA TIDEN DETTA SVAR TILLBAKA. VAD BEROR DET PÅ? NÅN SOM VET?
Brinken
om du låter bli att skrika så kanske någon skulle hjälpa dig! Om de har tid.
Du har nog fel på dina inställningar i ditt e-postprogram. Kolla mot dom papper du fått från din internetleverantör.
Det kan också vara din brandvägg som protesterar
Annons
Rob:
Förlåt mig, hade ingen aning att storra bokstäver menade att man skrek.(Jag är helt okunnig på detta med chat, Vilka regler som gäller)


Nytt Felnummr: 0x800420C8, Vad menas?
ska jag skicka frågan Vidare till Tele2's kundtjänst?
svenkalle: har testat att koppla ur mitt virusprogram(F-Secure) går ändå inte att skicka
Hej Brinken!
Jag förstår att du har Tele2. Jag hade dom förut och deras SMTP-server brukar krångla när den blir belastad. Jag tror inte du skall försöka att ändra några inställningar, det är nog deras server som krånglar. Ge dej till tåls och försök senare, min erfarenhet säger mej att det ger med sej med tiden.
Det här e-post kom från tele 2 för ett någon vecka sen


För att kunna fortsätta skicka e-post via Tele2 måste du omedelbart ändra dina e-postinställningar. Om du inte ändrar dina inställningar kommer dina e-postmeddelande inte nå fram till mottagaren.

Mer information och hjälp med inställningar hittar du på http://www.tele2.se/mail


Med vänliga hälsningar
TELE2 Internet kundservice
Nu Har mina Mail skickats. Min windows-brandvägg var av-aktiverad, så fort jag aktiverade den så skickades mina e-post som låg i utkast-korgen. felet måste ha varit att min Windows-brandvägg måste ha var i av-aktiverad.
/Brinken
Då har du kanske någon annan brandvägg installerad som hindrade e-posten. Den avaktiverades kanske av windowsbrandväggen då du då du aktiverade den.
(Zone alarm kanske)
svenKalle.
Jag har gjort de inställniningar Tele2 begärt (för nån vecka sedan,så fort jag fick mailet från dem att göra det så gjorde jag det) (vad är Zone alarm)?? Jag har F-Secure Anti-Virus. Nu har jag skickat ett mail till så fick jag samma svar som tidigare, (ej kontakt med servern).
Nånsom vet vad det beror på??
Brinken

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem