Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Epost och lösenord

Epost och lösenord

Har fixat lite med msconfig och nu måste jag skriva in mina lösenord till epostkontona som jag har varje gång. Nån som vet hur man ställer in det? Har bockat i att "spara mitt lösenord" överallt men det måste vara någon annan inställning jag tagit bort.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Verktyg/internetalternativ/Innehåll/Komplettera automatiskt./ Inställn.

Bocka för alltihop. Lycka till! Prova så får du se.

Jag har IE7 nu. Där är det lite ändrat. Så jag är inte 100.
Tyvärr var det inte så enkelt. Måste vara någon annan inställning, kanske i tjänster men jag hittar ingenting. Tack iaf. Letar vidare och hoppas på mer hjälp.
Vad använder du för epost-program?

/Claes
Annons
Outlook och hotmail
Hur vet man vilka tjänster som ska köras under Administratonsverktyg/tjänster?Finns massor som jag inte har den blekaste vad dom gör. Letat på nätet men inte hittat någon info. Nån som vet?
Har haft Hotmail i 12 år. Men har på senare tid märkt att jag får skriva i
lösenordet oftare. Tror det är en säkerhetsgrej dom har infört. Sen jag
skaffade IE7 har det blivit ännu tätare mellan kontrollerna.

Jag tycker inte det är så värst besvärande, men är du missnöjd så
prova Mozilla Thunderbird. Eller prova något nytt.

Outlook är ju lätt att avinstallera. Hotmail försvinner ju på 30 dagar.

Har du rotat i msconfig då är du illa ute. Har du lös XP skiva så kör mitt
patent. En ominstallation uppe på den gamla. Eller formatera, men då
blir ju Göcke gramse.

Det enda man får röra på msconfig är autostart, om man inte är proffs.
Allt annat ställer bara till trassel. Tro mig! He,he
Fått till det till slut. Gick igenom tjänsterna och kollade vad som verkade saknas,bockade förvissa och se så vips bara så funkar det. Letar dock fortfarande efter info hur man läser vad som tjänsterna gör och vad som ska vara förbockat.
Tack alla som läst och funderat.
uffe_gus , om du tittar i vänster kolumn när du har markerat en tjänst så
får du en snabb text som gör en resume på vad just den tjänsten skall göra. Ta sedan och gör en sökning på detta i google eller hos microsoft
om det är en specifik microsoft tjänst. eller varför inte använda hjälp funktionen och söka med. en ack så bortglömt hjälpmedel.
Rackarns Uffe-gus.
Jag blev inspirerad att testa det här med tjänsterna av dig. Har gjort det förut utan problem, men nu blev det strul.

Jag surfade till en sida som handlade just om vilka tjänster som kunde stoppas för att trimma upp datorn, och så gjorde jag det. Sedan när jag startade om datorn nu på morgonen så gick det inte att hämta någon e-post längre?

Då blev det problem med att försöka att komma ihåg vilken sida det var jag hade hittat råden på och sedan återställa dessa funktioner. Det gick till slut och nu funkar det igen.

"Det man inte vet något om, lider man inte av", men i det här fallet blev det tvärtom.
Det är ibland svårt att hålla tassarna i styr .
Letar fortfarande efter en informativ sida som beskriver vad de olika tjänsterna är tll för. Litar inte på tweaks-programmen.
Tur att det löste sig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem