Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

ADSL - vilken leverantör?

ADSL - vilken leverantör?

Jag har i dag ADSL via Telia men nu går snart bindningstiden ut åt då tänkte jag kolla runt lite å se vad som är bäst/billigast, Telia fungerar bra men kan man få lite billligare som funka bra så är det ju ok att byta, kan tänka mej att även ändra min fasta telefon till annan leverantör ... så vidare är det så att det är BARA Telia som har bredband till 'min' telestation...
Tacksam för tips
Antal svar på detta inlägg: 7
Hej laq.
Kolla på post & Telestyrelsen där har dom prisjämförelser.
Följ länken.
http://www.telepriskollen.se/Oversikt.aspx

Mvh Urban
Min erfarenhet är att man inte skall binda upp sig med en "liten" leverantör som fortfarande växer... Dom har sällan tillräckligt med folk för att ge support så man blir nöjd.

Tele2 kan jag rekommendera, likaså Telia, bredbandsbolaget fungerar väl också tillfredställande.... Har ingen erfarenhet av mindre leverantörer, men det finns ju hur många som helst snart...

Har dock haft vissa problem och lite strul med Glocalnet, men det var när dom drog igång med bredband...

Tror det är likvärdig uppkoppling mellan dom stora, då får ju givetvis priset bestämma....

// x
Tack för tipsen!
Har kollat lite å vad jag förstår skiljer det för min del (har bara Telia till min telestation) inte så mycket mellan de stora leverantörerna när man lägger ihop + och - , så det blir nog att fortsätta med Telia, eller har någon nån annan uppfattning?
Annons
Jag har TDc och är nöjd. Betalar 249:-/mån för 8 MB. Har fått en egen ip-adress vilket underlättar när jag ska in till min hemmadator över internet.
Gott nytt år till er alla.

P.S. Undra hur Göcke har kommit över all sin kunskap från program till nätverk? D.S
laq , håll dig kvar med telia du.
kan kontra med att fråga hur ofta din anslutning till internet eller telefon har varit nere? priset är inte allt.

uffe_gus , du skulle allt vilja veta det va ??
hårt arbete kallas det. och en vilja att fortsätta att lära sig.
Hej på er!
Svar till Göcke ... min Telia anslutning har väl varit nere 2 gånger på två år och då ca 2 tim per gång ... de tycker jag är bra!
Till uffe_gus vad är det för säkerhet med TDc hur ofta är TDc linjen nere?

GOTT NYTT ÅR till ER ALLA!!!!!!
Vad jag vet har min lina som jag haft i två år, den första april, aldrig varit nere.De har ett säkerhetspaket som man kan köpa till men vill själv sköta min egen säkerhet. Tycker allt funkar perfekt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem