Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Knepigt fel ??????

Knepigt fel ??????

Nu har jag råkat ut för nånting knepigt och jag kan inte hitta några fel.
När jag klickar på skrivbordsikonerna min dator, papperskorgen och mina nätverksplatser försvinner allt utom skrivbordsbilden men inget händer
likadant om jag klickar på mina dokument mina bilder mm det är bara dom funktionerna som blivit så helt plötsligt kan komma åt allt genom programhanterarenmen inte på något annat sätt, va kan de va ????
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja det är svårt att veta om du har fått något form av kraschat windows, eller om grafikkortet och dess drivrutiner på något sätt har gett sig.
Men om allting annars fungerar, även bildhantering, spel o dyl, så låter det inte som grafikkortet, utan mera som något annat fel.
Har du gjort något med burken i samband med att detta uppstod, nya program eller annat?
det är ju inte grafik kortet
utan genvägarna till de respektive programmen som har krachat som ligger på skrivbordet.

jag tippar på att du har rensat lite väl mycket i datorn i första hand
eller att du har dragit filer/mappar med musen och bara släppt.
så att de har hamnat på en annan platts.

i andra hand så kolla på vad det står under respektive icon under egenskaper
vänsterklicka en icon och välj med höger musklick
Mina dokument har denna sökväg
C:Documents and Settings inloggningsnamn Mina dokument

obs! den här datorn och mina nätverksplattser är kodade i registret
och kan ha ändrats om du har lekt med ett Tweak program
eller att du har lekt i användarprofilerna

någon kan kanske fylla i hur man återskapar skrivbordet.
systemåterställning 1 eller 2 dar tillbaka kanske gör susen.......
Annons
Ja inte blir jag klokare av era förslag har redan testat allt, det är väl bara en nyinstallation som gäller men jag skulle ju vilja veta vad det här beror på
Innan du gör detta, så starta datorn i felsäkert läge och skapa en ny profil. Testa sedan denna
Ladda hem och testa
http://fileforum.betanews.com/sendfile/1035382760/1/RegSeeker.zip
Detta felet känner jag igen, det var så det började innan jag fick min hårddisk krasch, men det är inte säkert hela sanningen. Det kan ha ett samband med att ramminnet inte hänger med oxå, så kombinationen av dessa två problem är kan vara orsaken till problemet!
lite feedbak från dej Novisen

du har ju provat med allt.
vad??
och vad gjorde du före problemet??
"Have you tried shuting it off and on again?"
/IT-Support
Säkert har dina problem nåt att göra med installationen av IE7, och eftersom du provat allt så har du säkert tagit backuper också. Använd dom så kommer problemet att lösa sig...............

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem