Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Thunderbird och utseende på e-post

Thunderbird och utseende på e-post

Har laddat in senaste versionen av av Mozilla och Thunderbird och det mesta verkar bra, men epost meddelanden som innehåller mer än bara rak text som tex såna som kommer med bilder och text där sidan är layoutad funkar inte.
Det ända som syns är texten och en del mail ser rent hemska ut.
Någon som vet om det inte kan bli bättre vilket verkar otroligt eller om det är något jag inte fattat vilket verkar mer troligt?
Antal svar på detta inlägg: 3
Jag tror det är avsändaren som har fel på sin mail. Jag fick sådant oxå.
Gick över till Hotmail igen. Men där kan det ibland vara konstiga tecken.

Har nog sin orsak i olika webbläsare och tangentbord..Brukar försvinna
efter hand.
du försöker komma på vad det är för skillnad på vanliga mail med ren text och HTML mail.

Jag använder inte thunderbird men jag misstänker att funktionen för att rendera HTML mail är avstängd bydefault som en säkerhetsåtgärd då html mail kan innehålla virus och massa annat mumsigt. Eller om det bara är rena layoutfel så kan det vara att de som tillverkar de där HTML mailen inte vet hur man gör så de bara gör fulingar o inte följer standard, då brukar det finnas en länk längst upp i mailet som hänvisar en till en webbsida där man kan läsa samma info.
Det har visat sig att detta inte är ett problem, det var bara importerade meddelanden från Outlook som inte funkade, nya funkar bra och visas som det är tänkt.
Efter lite slit med att få brandväggen att acceptera programmet så verkar det bättre än Outlook 2002 som jag kört med tidigare och Firefox webläsare upplevs lite snabbare än IE7.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem