Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Lånedatorer

Lånedatorer

Lånedatorer någon som vet var man kan få en värdering för inlösen av sin dator efter 3år eller hur man ska värdera den??
Antal svar på detta inlägg: 10
Jag kommer att få betala motsvarande 2 månadsbetalningar totalt 1400 kr nu i januari för det nuvarande datorpaketet som för 3 år sedan ansågs som en kraft PC (pentium 4, 3 GHz). Nypris för allt inkl program, skrivare mm var ca 25 tkr.
Det förra datorpaketet köpte jag ut för 800 kr för 3 år sedan.
Detta kan ge en vink om var det bör landa.
Jinsson:

En enkel och lätt värdering kan du få genom att du söker på blocket eller Gula tidningen eller tradera...på den dator du har..

Skriv i sökfälten ex. amd/intel XXX, hd XXX, ram XXX, så får du ganska snart rätt pris på din dator...

Kolla på andra så vet du ungefär!
ja dom har kommit med ett förslag på 4000:- på ett packet som kosta 21000:-för tre år sedan tycker de låter lite mycket med tanke på hur priserna rasat då specielt på flatskärmarna
Annons
Efter 3 år är hela klabbet avskrivet på firman så värdet är 0:-....rent bokföringstekniskt.
Det reella värdet är en annan sak, men 4000:- är lite i överkant i mitt tycke.
1500 - 2000:- hörs mer lagom för en begagnad maskin.
den datorn är inte värd 4000:- idag och vill din arbetsgivare endå ha så mycket så lämna tillbaka den till dem och köp en ny.
Ja de var väl vad jag med tycker runt 1500 är väl skäligt vi får se hur be blir bra å höra andras tankar
dom kan få en himmla massa datorer på jobbet ju om de e för dyrt vad ska dom ha dom till??
jinsson det är just det som ger dig övertaget i den förhandlingen då de inte kan göra ett skit med dem förutom att ge bort hehe.
ja dom har ju kallat in en opartisk "värderare" men de e han som har hand om vårt nätverk på jobbet så hur opartisk hanär e ju ensak
men dom menar åxå att man ska kolla nätet å se vad folk tar för motsvarande men priset dom begär å vad dom får e ju rättså olika
de framgår ju inte av annonsen
En dator med CTR-skärm som är tre år är värd 500:-, om man hittar en
galen köpare. Han måste vara riktigt galen. Jag var på min återvinnings-
central och såg sådana som var yngre än tre år. I drivor.

Nu går det fort. Du hinner inte hem. förrän datorn är antik.
Jag håller med er jag skall lösa ut min data nu får betala 3500 efter tre år. Hel dyrt men har inte råd att betala 520 kr i mån för en ny. datan är bra den håller nog i tre år till Tjing Ewelina

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem