Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

EML-fil

EML-fil

Jag fick den här frågan av en god vän, är det någon som kan svara på vad det är?

"Vad är en EML-fil? När jag öppnar en fil som jag sparat, antingen i Mina dokument eller på diskett eller USB-minne så går inte det för det har hamnat i en EML-fil som inte går att öppna i min dator. Vad gör jag? "

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3

Joanna du säger att hon sparar filen från OE. När man drar ett mail från OE och lägger nånstans tex på skrivbordet då får man en EML fil. och den öppnas normalt med Outlook express.

Jag tror helt enkelt att din vän gör felet att spara mailet och INTE den bifogade filen. Därför från din vän en EML fil. För en EML fil kommer aldrig automagiskt att bli en annan typ av fil bara för du byter dator. det fungerar lixom inte så i datorvärlden.
Rob, tål att tänka på. Jag ska ringa henne idag och höra om hon gör så.
Jag tror problemet är löst! Jag tog för givet att alla sparar sina bifogade filer som jag gör, alltså öppna filen och sedan spara som. Men så var icke i det här fallet, utan min vän sparar som du trodde Rob och då blir det en EML-fil. Men....hon har alltid gjort så och det har gått bra, men då hade hon Windows 98, nu har hon XP. Kanske beror det på det. Ja vi fick lära oss mycket om EML-filer i alla fall.

Ett stort tack till alla, det enklaste tipset var tydligen det rätta. Ibland tänker man inte längre än vad näsan räcker.


Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem