Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Funktionen: Skicka till..

Funktionen: Skicka till..

Funktionen att högerklicka på en mapp och sedan välja Skicka till -Skrivbordet som genväg- har försvunnit. Har kvar "E-postmottagare", "Mina dokument" mm. Hur kan jag få tillbaka denna funktion? Mycket tacksam för tips. Har Windows XP Home edition.
Antal svar på detta inlägg: 6
det gör du i i roten c:\documents and settings\administrator\sendto, det behöver inte se ut så här, t ex kan administrator vara en annan användare. Se bara till att alla dolda filer syns, det gölr du i mappalternativ, view.
Good luck!
Hej "loan" och tack för nattens svar. Har följt Ditt råd enligt ovan och kommer fram och ser "E-postmottagare" och "Mina dokument" i mappen sendto under HP-ägaren (det är de enda som syns) . Men hur får jag in instruktionen att skicka till skrivbordet som genväg?
Det finns ett program som heter Sendtotoys där man enkelt kan välja vad som ska visas vid högerklick. Kommer inte ihåg var jag hittade den men du får goggla runt lite. Om du inte hittar den kan jag maila över den till dig.
Annons
Leta upp mappen "Send To" ,öppna den högerklicka på ett tomt område välj "nytt/genväg " så får du fram en ruta du kan bläddra i och där väljer du skrivbord
kopiera genvägen och sen under klistra in, finns klistra in genväg.
Hej "loan", "uffe_gus" och "Vargo" och stort tack för er hjälp med att återfå den saknade funktionen. Fungerar nu alldeles utmärkt. Jag är jätteglad att det finns så snälla och hjälpsamma människor i cyber-space som ställer upp. Hoppas att jag vid något tillfälle kunna hjälpa någon annan.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem