Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny mus problem

Ny mus problem

Jag hade problem med min gamla "mus", och har nu köpt en ny med beteckningen Creative OMC97S, den fungerar väldigt bra, tror jag, men jag har ett problem när jag öppnar många sidor, att jag varje gång måste trycka på "refresh" symbolen, detta särskilt vid IS och andra sidor som uppdateras ofta.
Detta problem hade jag inte före musbytet, har det något samband.

Tacksam om någon kan förklara fenomenet för mig!

Ha en bra dag

Micke03
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

det är bara det aktiva fönstret/fliken som uppgraderas
Stämmer bra Göcke, men så var det inte med den gamle musen, och det gäller inte bara IS, går jag in på www.sydsvenskan.se t.ex så uppträder samma fenomen, bara gamla nyheter om jag inte trycker på refresh, och så har det inte varit tidigare.
Jag tror inte att Du har problem med musen, utan att det är dags att rensa kakor i Din dator
Annons
Finns det ingen bland alla kunniga på datorer, som kan hjälpa mig med detta problem. Det börjar bli väldigt irriterande att behöva uppdatera varenda sida jag går in på.

Snälla har ni en lösning, så hjälp mig med ord begripliga för en okunnig.
vilken webläsare kör du Micke03
och har du följt Mantackas råd, ta och töm tidigare också i IE

i IE7 har du fliken verktyg och webhistorik inställningar där du ändrar hur man ser på sidor man sett på tidigare
Senaste versionen av Internet Explorer, vad menar du med att tömma IE?
Micke03!

Diskrensning!
Göcke o Leiake, det har jag provat med. Kan det ha uppstått ett problem när jag laddade ner senaste versionen av IE på svenska, utan att ha tagit bort den engelska versionen först, ren glömska!
IE av vilken sort som hellst har ett antal filer som den spara som historikfiler och cookies osv , dessa filer kan bli korupta , och ibland kan man få rensa bort dem, och det gör man via menyn verktyg i IE

i IE7 har det kommit till en meny där det står ta bort webhistorik
som gör en del av detta. eller
under verktyg/internetalternativ/ webhistorik Ta bort
under samma knappväg så har du även inställning där du kan bestämma
om man skall läsa in en sida varje gång du går till den eller ej, det är där du
styr refrech delen som du frågar om
Micke03!

Givetvis. Korsförlamning heter det på hästar. Avinstallera den engelska först. Det är antagligen en betaversion.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem