Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Köpa skrivare

Köpa skrivare

Jag ska köpa en skrivare. Har ni någon att rekomendera? Jag hade tänkt mig en som kan skriva ut 15x10 bilder, men färgen måste vara länge iom jag ska skriva ut mycket bilder. Ska inte heller kosta för mycket varken skrivaren eller patronerna.
Vilket märke eller modell bör jag titta extra noga på?
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

kolla på en canon ip 4200 jätte bra tycker jag kan även skriva på skiva med den och det är separata patroner så det tar ju slut på en färg itaget
MVH CA
Okey, för annars så kolla ja på en Canon ip 6700D eller 4300 som oxå verkar va bra. Där kostade partonerna 119 spänn/st på inkclub. Samma som den du rekomendera..
Förresten där står en del negativt om den på pricerunner. Står att den låter himla mycket efter utskrift. Stämmer de? De låter ju ente bra.. e de störgit högt eller e de som typ alla skrivare låter??
Annons
Har själv en Canon Pixma iP4300, den bästa skrivaren jag haft
Bra medföljande program, lätt att installera och du kan skriva ut på CD/DVD skivor med den medföljande kassetten. Toppmatning av papper eller via pappersfack.
Bättre köp under 1000kr är nog svårt att hitta.
Snabb är det också när det gäller fotoutskrifter, och är den snabb där, tänk då hur snabb den är med text.

Du kommer inte ångra ditt köp, om du köper en sådan

Canon är kända för att göra bra skrivare och ser man till tester i prisklassen som denna ligger i är den ett bra köp
högt va fan det är en mekanisk maskin de ä klart den låter men man störs inte av den inte jag i alla fall men det är möjligt att det finns de som stör sig. jag håller med huckleberry du ångrar dig inte lycka till
Canon eller Epson är de skrivare som oftast får högst betyg, men det finns ju en uppsjö av modeller och alla är tyvärr inte bra.
Okey, jag ska fundera på de.. Men när de gäller Epson då, vicka av deras modeller e bra? Finns där nån som kan jämföra sej med Canons 4300 när de gäller funktioner, snabbhet, kvalité osv??
Förresten ang. partonerna.. Canon 4300 har 5 partoner, men två av dom är svarta (en på 13 ml och en på 26 ml) varför finns de två? e de så att den på 26 ml endast används när man skriver ut svart text och den andra används i samband med fotoutskrift?? för isf e de ju SKITBRA!!

Kan man se hur mycket färg man har kvar i partonerna i datan med den skrivarprogramet? för de kunde man inte i min gamla HP o de tycker ja e värdelöst..
Ja den har två svarta och det har nog sin förklaring. Det var inget jag reagerade på när jag köpte den för jag tror nog de vet vad de gör. Vi kan säga att den använder 2 två på det sätta du beskriver, det gör det lättare.
Har du vart inne på canon.se och kollat om det finns något svar?
Rätt bra att kolla tillverkarnas sidor mm


Ja du kan se hur mycket färg som är kvar mm
Inlägget flyttat till en ny tråd, eftersom det var ett helt nytt ämne.
/Telamundo

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem