Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Djupt imponerad

Djupt imponerad

Nu har jag ÄNTLIGEN fått in Linux Ubuntu och jag behövde inga drivrutiner vare sig för grafik eller ljud!

Allt nästan bara fungerar!

Jag behöver ej heller aktivera windows ellerladda ner windows update!

Helt otroligt!!!

Men, det finns några undraden..

Måste man ladda ner en brandvägg från zonealarm och måste man ladda ner AVG antivirus eller klarar man sig ändå?

Jag kan inte installera dom från min cd-skiva..

Jag kan heller inte installera mina "utilities" som jag har på en cd-skiva..

Hur gör man då?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

MistyArrow smoothwall är en gateway OS, funkar bra så länge du inte behöver VPN passthrough men med väldigt stor säkerhet så tror jag inte det är något du behöver.

Och var du lär dig om Linux ja, det finns ett jätte stort nätverk som sträcker sig över hela världen. det är det största arkivet över information om allting. Där finns det mängder med info om Linux och de olika distarna. Man kan använda olika söktjänster för att hitta info om det man vill veta något om för att göra det skriver man oftast in ett sökord i en textruta och sedan klickar på en knapp så får man upp massor med länkar till olika siter och forum som har info om de ord man sökte på.

Nätverket heter Internet och är väldigt bra. Och förslagsvis använder du google för att söka. Och ett tips om du vill bli serriös användare av linux. Sök först. Fråga sen! aldrig tvärtom.

Du kanske tycker jag skriver lite sarkastisk men det kan jag lova dig är för jag är det och förbereder dig på vad du kommer mötas av i linux världen om du inte lär dig vad jag skrev ovanför "Sök först. Fråga sen.".
Rob:

Det är lugnt!

Sarkasm får man tåla som noob!

För det andra har jag sökt och hittat program men jag får ju inte in dom i datorn!

Men skam den som ger sig!

Friskt vågat är hälften vunnet!

Och lärde jag mig AMIGA-OS HELT SJÄLV ska väl inte Linux Ubuntu heller vara nåt större problem!

Jag läste nyligen på nätet att Windows Vista REDAN fått pisk av SUSE Linux!



För dom som vågar pröva finns Linux Ubuntu GRATIS att hämta eller att beställa här:
https://shipit.ubuntu.com/
Annons
Linux sparar pengar åt Polisen!
http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%5C01%5C26
%5C6036&o=expressen

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem