Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

En enkel html-fråga

En enkel html-fråga

Kan inte nån berätta hur jag ska göra för att man skall skickas till en annan hemsida direkt när man går in på den första.. t.ex. om man skulle skriva hotmail.se i adressfältet så skulle man inte komma in på den sidan uta skickas till nån annan. MVh/björn
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Nu har jag kopierat Det kan vara bra att ha om man vill flytta sin hemsida av någon anledning
De jag visade skickar besökaren vidare genast. Om man bytt hemsidesadress och vill upplysa besökaren om det kan man lägga in en fördröjning på t.ex 5 sek innan det skickar vidare men det blir en annan kod
Få se om jag förstått koden rätt...moogerfooger har en hemsida som bytt adress och vill nu att alla som skriver in den gamla adressen ska hamna rätt --> till den nya adressen dit hemsidan flyttat.

tejay4u lägger in en kod som med 10 sekunders fördröjning, då ett meddelande visas om nya adressen visas, omdirigerar till den nya hemsidan

för detta ska fungera... krävs inte då att det ligger någon HTML fil kvar på den gamla adressen ? (med nämnda kod)

svenkalles java: om jag tyder det rätt så bör väl den gamla webbadressen flikas in någonstans i koden ?...gissningsvis runt "parent.location" nånstans. Däremot så skulle den koden då kunna fungera oavsett på vilken adress den än ligger..

Är jag helt ute och cyklar här, eller....

//Breeze

EDIT...nu såg jag att några inlägg tillkommit efter att jag satt och kollade in koderna...men, är jag helt ute på isen...?
Annons
Breeze svenkalle skrev inte någon java (vilket är ett helt ok programmeringspråk) utan han använda scriptspråket javascript som är något helt annat och skall ej förväxlas.
Det är alltid roligt att kunna ställa otydliga frågor, men det jag menade var självklart att folk som på något sätt kommer fram till en .se domän som jag kontrollerar ska skickas vidare till en annan hemsida. SÅ då undrade jag hur jag skall koda .se-domänens indexsida....
moogerfooger:
Och svaret har du fått av både mej i html och svenkalle gav dej ett javascript.
Med den koden du fick av mej kan du få besökaren att se att de blir omdirigerade genom att skriva ett meddelande att så sker medan javascriptet skickar iväg besökaren direkt.
moogerfooger !

Jag missuppfattade hela ditt inlägg. Det var mer än kryptiskt. Jag trodde
du skojade med oss. Därför blev mitt inlägg totalt idiotiskt.

Jag ber alla inblandade om ursäkt. I framtiden skall jag avstå från att göra
inhopp i kategorien datorer. Tekniken flyger för fort för mig.

Huck!! Du stannar på IS. För du är en tillgång i datorfrågor. Hör du det.!!

Sinnet rann på mig, när du påstod att jag skrämmer iväg medlemmar.
Det var i hårdaste laget. Men vi glömmer det. Livet är så kort.

No hard feelings
Vet inte om du är nöjd med svaren du fått mooger... Jag uppfattade också din fråga på det viset som de övriga har gett svar.

funderade på om det var vidarekoppling av domän som du menar.
Jag hade en domän jag köpt via speednames och de hade en tjänst som gjorde att man kunde vidarekoppla alla som skrev in t.e.x www.internetstart.se till en adress man kanske fått av sin internetleverantör eller på typ passagen.se.
Finnessen var att man behöver inget webhotell eller pekning osv.
Java / javascript....att det finns de båda visste jag även om jag inte är insatt i någondera.
Tackar för påpekandet Rob, ska inte använda förkortningar hädanefter
Kan ju misstolkas även om det används i ett sammanhang...

//Breeze

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem