Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Apropå datorer

Apropå datorer

Så här var det; En lärare försökte förklara det här med tinget "kön" för sina elever.Tex,sa läraren, att båtar, flygplan och orkaner oftast benäms son "hon".En av eleverna undrade vad isåfall en dator skulle vara. Läraren gjorde då detta till en gruppuppgift och delade klassen killar/tjejer.
Tjejerna kom fram till att en dator definitivt är en han därför att:
1.Han kan en del,men vet sällan hur han ska använda sin talang utan att få instruktioner.
2.Det är meningen att han ska hjälpa dig lösa problem men är minst hälften av tiden själv det största problemet.
3.För att få hans uppmärksamhet måste man först sätta på honom.
4.Så fort du skaffat dig en så vet du att om du bara hade väntat lite längre hade kunnat få en mkt.bättre modell.

Killarna ,å andra sidan, ansåg att datorn är en "hon" eftersom:
1.ingen,förutom hennes skapare,kan förstå den inbyggda logiken.
2.Dert språk en dator använder för att kommunicera med en annan dator är obegripligt för alla som inte själv är en dator.
3.Minsta misstag lagras i ett långtidsminne som kommer att ställa till problem för lång tid framåt.
4.Så fort du fastnat för en ,kommer du tvingas spendera halva lönen på mer eller mindre nödvändiga tillbehör
Antal svar på detta inlägg: 2
per speleman !

Jag tycker inte om när man plagierar mina gamla anekdoter. Men jag tycker
du gör det bra. He,he

Men tyvärr är detta diskriminerande. Kvinnor kan mer än vi tror. Idag frågade jag efter vägen till systembolaget. Hon visste exakt.
Ojdå,sorry Leiake men här på vischan har man ju dålig koll på vad som hänt på IS för 100 år sen....

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem