Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Fråga till moderator

Fråga till moderator

Om man nu inte fattar vad en medlem menar med sin fråga. Den är alltså
fullständigt obegriplig för 99 % av medlemmarna. Är det då meningen att
man skall bli trakasserad av vissa herrar som tror att dom kan allt.

Jag vill inte bli ovän med någon på Forumet, men det måste väl finnas gränser.

Hucke heter en och tejadu heter en annan. Dom gillar inte mig. Men
enligt Forumets regler, så är detta regelvidrigt.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

leiake
Du vet ju själv att du är fullkomligt novis då det gäller HTML, varför går du då in i en sådan tråd ? Du kan ju inte hjälpa till.
Det räcker ju om 1% begriper och vill/kan svara. Det är ju inte första gången du hoppar in i en sådan tråd.
Svar , det är inte meningen att det skall vara trakasserier åt något håll alls, här på forumet.
utan ni skall hjälpa varandra med edra kunskaper.

leiake , om du inte förstår vad någon säger eller skriver,
fråga då snällt och vänligt.

Men hoppa inte in i en tråd med helt ovidkommande saker.
utan ställ en fråga som den/de kan svara på om du inte förstår.

Om du nu är intresserad av frågan!

Att allt skall vara personligt tillrättalaggt är inte forumets huvudsyfte.

Det måste finnas utrymme för fler kunniga i datorvärden eller i andra ämnen också här på forumet.
Och då blir kanske frågeställningen eller svaren svåra att förstå.

Sen vill jag att ni överlåter modereringen till oss som är moderatorer.
Leiake:

Jag kan inte ett dyft om HTML så jag brukar hoppa över såna trådar..

Det man inte kan får man försöka läsa sig till eller överlåta åt dom som anser sig kunna..

Jag försökte en gång göra en hemsida åt Gamla Stans bokhandel men gav upp efter ett tag och tänkte att det är nog bättre att ett proffetionellt företag får göra den..

Visserligen kostar det mellan 5-10.000 men det kan det vara värt om man får den EXAKT som man vill och då brukar ALLT ingå som man behöver!

PS: Dom som gör hemsidor kallas Webbdesigners!

Annons
Det är totalt sannslöst alltså!!!
Att du har mage att överhuvudtaget ta fram ditt finger och peka på mitt inlägg riktat till dig när du ideligen är inne i trådar och härjar!
Se nu till och rannsaka dig själv för en gång skull och erkänn att DU gjorde det fatala misstaget att klampa in på en tråd med absolut inget relevant att säga överhuvudtaget. 99% , talar du för 99%
Men skit i trådar som inte är intressant eller som du inte har kunskap om, jag ger då inte mig in i trådar där jag vet mina begränsningar

Du är då förbannat duktig på att hitta fel hos andra men att be om ursäkt eller stå till svars för dina egna övertramp gör du inte. Ja jag kan söka igenom forumet och skriva upp dem , men sån är jag inte. Det är över för min del, men det dyker upp nya hela tiden!!

I detta fallet visade du tydligt, mycket tydligt, att med ditt inlägg blev det en hetsk ton. Eftersom du inte kunde inse att du nu skrev ett onödigt inlägg utan istället med en gång ser dig själv som "offer" och postar den här martyrtråden!
Seriöst, stick inte in hakan om du inte kan tåla att bli kritiserad. Å kom inte med att du skämtar, så förbannat trött att behöva läsa dina förklaringar om att du "skämtade"

Den 2007-01-20 10:41
Skrev jag ett långt inlägg under tråden " Forumet är tyst varför det? "
där jag pekade på att när personer går in i trådar och påpekar saker som inte har med ämnet att göra fallerar tråden och man visar uppenbarligen inte trådskaparen respekt.

Hoppar du även in på samma sätt i samtal IRL som du inte har någon aning om??

Ang. "gillar inte mig"
Jag känner inte dig överhuvudtaget, jag vet bara hur du beter dig här på forumet och hur du har svarat mig tidigare i trådar. Där jag har frågat efter svar från dig men som du undvikigt. Hade du förklarat dina inlägg adresserade till mig kanske jag kunna förstå dig, men det gör jag inte!
Ut i från det har jag fått mig en bild!

Vet du, eftersom detta är ett webbaserat forum kan jag välja att inte svara dig , även välja att aldrig mer överhuvudtaget komma in här. MEN hade detta vart IRL då hade vi alla fått stå till svars på en gång. Så förvänta dig inte att forum fungerar på samma sätt som konversationer gör IRL.
Kicka mig, banna mig gör vad ni vill
ni får ha eran älskade leiake kvar, han som aldrig gör fel
Jag gör mängder av fel, ett stort var att börja skriva här!
Huckleberry:

Lugn i stormen ok?

Vi vill ha dig kvar här och jag tycker du tillför MASSOR med kunskap!

Sen att Du och Leiake käblar är väl en annan sak!

(det kanske NI 2 kan ta per mail)

För den sakens skull ska ju du inte behöva lämna forumet!

Såna som DIG.. BEHÖVER vi här på IS!!!

Lämna oss INTE!!!
MistyArrow
Jo nja
lämnar å lämnar, men jag kommer inte vara aktiv som förut. Svarar och hjälper då kan känner att jag kan göra det.
Tröttnade när det blev för mycket skitinlägg som enbart gick ut på att "få sagt sitt" och som inte var relevant med trådens ämnet.
Se det som om man pratade med några vänner runt ett bord om en sak
tex nätverk och lan. Plötsligt hoppar en person in från ett annat bord och lägger sig i och påpekar att det där snacket vi har är alldeles för komplicerat för andra. Eller bara fyller in med något totalt orelevant som inte har med det vi pratar om.
Hur hade man reagerat? Hade man inte kännt sig påhoppad och orespekterad i sitt samtal? Visst kan personen få vara med men då får ju det komma något som har med ämnet å göra ur munnen, annars så stör och avbryts man ju.
Men nu är det ju skillnad på att skriva på nätet och att prata irl, men har all respekt och hyffs försvunnit bara för att man håller sig till en textbaserad diskussion ??
Ja ibland undrar jag

En sak kan jag ialla fall säga; Jag är väldigt lugn men jag kan tala för mig och inge en rak och hård ton utan att vara arg eller irriterad.
Jag är inte konflikträdd därför sticker jag inte huvudet i sanden och jag kan medge att jag ibland kan vara hård, men inte utan grund. Jag hoppar inte på någon oskylidg och om jag mot all förmodan skulle trampa någon på tårna och få det berättat för mig (hur i hela världen skulle jag annars veta) kan jag erkänna mitt övertramp och be om ursäkt, vilket jag har påtalt i andra trådar. Men blir jag attakerad utan grund, då svarar jag.

Så MistyArrow , jag lämnar men dyker upp ibland.
Tack och på återseende
Huckleberry:

Neee..det där acccepterar jag INTE som ett svar tyvärr!!!

Så du menar att bara för att du blir påhoppad och att någon påpekar nåt så ska du dra???

Du säger att du är en man som kan svara för sig...!

Ja..men gör det då per mail till den som du anser betett sig illa mot dig eller till moderatorerna!!!

Alla kommer tyvärr inte överens och sånt är livet tyvärr men i mitt fall så skulle jag inte lämna festen bara för att jag inte kommer överens med någon!!!

Däremot skulle jag umgås med dom jag gillar och ignorera den jag inte gillar!

Jag BER dig att stanna!

Utan att ha några som helst kunskaper gällande datorer, så läser jag med nöje dina inlägg Huckleberry, för det mesta begriper jag ingenting, men likväl imponeras jag av dina datorkunskaper, och jag tror att jag snappat upp en del matnyttigt, som även jag haft nytta av.
Mina problem är oftast av det enklaste slaget, men du har en förmåga att förklara saker och ting så att även en novis fattar, och jag tror mig veta att många som skriver om dataproblem här på forumet, har en inre förhoppning om att du skall svara.
Du säger att du skall vara kvar på forumet, men att du skall inskränka ditt deltagande, hoppas verkligen att du inte lämnar oss, forumet skulle bli en stor kunnig profil fattigare.
Nä du behöver inte acceptera mitt svar, men det är mitt svar .
Sen så kan du läsa varför jag inte tycker detta forum är speciellt attraktivt. Det är INTE pga. en person eller detta tillfället, vilket jag tydligt skrev "Tröttnade när det blev för mycket skitinlägg som enbart gick ut på att "få sagt sitt" och som inte var relevant med trådens ämnet."

Lika väl som att man inte kan komma överrens med alla fungerar inte alla likadant. Alltså är detta mitt val och sen om det accepteras eller inte kan inte jag göra något åt.
"Alla kommer tyvärr inte överens och sånt är livet tyvärr men i mitt fall så skulle jag inte lämna festen bara för att jag inte kommer överens med någon!!! Jo du, jag är över 30 så jag vet
Lite konstigt att du stannar på en fest där du inte kommer överrens med en ända, jag hade inte ens gått dit
Här finns ialla fall någora som uppskattar min kunskap. Läs nu noga
lämnar å lämnar, men jag kommer inte vara aktiv som förut. Svarar och hjälper då kan känner att jag kan göra det.

Så MistyArrow , jag lämnar men dyker upp ibland
Nu kan jag inte vara med tydlig och för att inte förstöra denna tråd ytterligare så slutar jag nu.
Huckleberry:

Så skrev jag INTE!!!

Jag skrev:

Alla kommer tyvärr inte överens och sånt är livet tyvärr men i mitt fall så skulle
jag inte lämna festen bara för att jag inte kommer överens med någon!!!

Och då menade jag INTE alla, utan med "någon"!!!

Vad jag menade med någon var en enskild person!!!

Och ärligt talat så skulle jag skita i om någon kom och störde mig vid bordet som du pratar om!

Jag skulle låta honom prata och om jag inte gillar det så går det in genom ena örat och ut genom andra!!!

Jag fattar det som att du bestämt dig för att lämna bara för sakens skull men det är ditt val och du gör som du vill..

Jag tänker inte tjata längre på att du ska stanna....

Vill du gå..så gå!!

TRÅKIGT men sant!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem