Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nero Premium problem

Nero Premium problem

Hej på er.

Jag undrar om ni har haft problem med Nero nyligen ?

Det har fungerat kanonbra hos mig, men så hände något nyligen ?

Jag fick ett felmeddelande från BIOS om att minnet inte var korrekt, varpå jag bytte ut mina minnesmoduler till nya.

Sagt och gjort, datorn protesterade inte och inga varningsmeddelanden hördes längre!

Nu kommer dom andra problemen igång!

När jag bränner DVD skivor i Nero, så tömmer jag minnesbufferten när den skriver till den står på noll! Sen så skriver den långsamt en stund medans bufferten återhämtar sig, och sen när den är full, så gasar den på igen tills bufferten är slut....

Detta upprepar sig tills dess att skivan är klar, vilket tar nästan 16 Minuter!!!!!!

Tidigare så brände jag ut en DVD på ca 6 minuter.....

Kan man justera inställningarna för hur Nero hanterar denna "Ultra buffert" eller hur datorn delar ut sin minnes kapacitet till programmet ?

Jag har en P4 3,2 Prescott processor och 2GB DDR2 533Mhz minnen.

Tacksam för hjälp..

// x
Antal svar på detta inlägg: 3
har du kört något test på nero - typ testa enhet?
pröva att avinstallera nero och rensa registret på alla neronycklar mm, ominstallera den sedan igen. Gör en simulation innan du bränner. starta nero burning ROM, optioner, ultrabuffer. Kolla vad den står på... sätt den på 80 och prova bränna. återkom med hur det gick.
Jag gjorde vad jag kunde och eftersom det föreslogs en omisnatallation så belv det så...

Problemet är löst!

Tack för hjälpen.......

/ x

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem