Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Krångel me Telia

Krångel me Telia

Är det några andra som har Telia som har märkt att det har varit en hel del problem på sista tiden ??

1: jag har nu under 2 veckor märkt att outlooken fungerar väldigt dåligt senast idag .

2: vissa dagar så tappar jag anslutning me internet hur ofta som helst fast jag kanske bara har varit i från datorn nån minut ..Ibland har jag läst nån sida å tappat anslutning när jag ska fortsätta kolla på nåt annat på nätet.

Jag som va så glad över att gå över till fiberlan :( inte nog me det så klagar min dotter på att hennes dator har blivit mycke slöare sen vi bytte från ADSL till LAN , fast va det gäller hennes dator så kan det nog hjälpa lite me en stor städning

Eller så är det anslutningen som faktisk krånglar å påverkar hennes dator me eller kan det va routern ? , nån annan me samma problem eller som har nån lösning på vad jag kan göra åt detta ??

Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Telia har varit förskräckliga senaste veckan tycker jag....allt går trögt och som sagt man tappar anslutningen hela tiden...jag har ADSL...är så otroligt trött på detta!!
Missdrygast
Här va dom för drygt en vecka sen å fixade nåt me portarna till nätet " gissar på att det va det" men jag fick inte reda på va felet va men tydligen så va hela hyreshuset drabbat av det , tycker att det blev ännu sämre efter det . Ja man tröttnat väldigt mycke på sånt strul .

Ok men då vet jag iaf att det är samma me ADSL , fy på dom *grrr*
Vi har redan en liknande tråd här i dag.
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=48706

och ett bra tips är ju att gå in på Telias egen sida och kontrollera läget
eftersom störningarna ofta är av lokal karaktär.
Annons
Tack Göcke grejen är bara den att allt inte står där " har jag märkt" å ibland så får man faktiskt olika budskap beroende på vem man talar me på Telia , jag har Telias Suportassisstent där man oxå kan se olika störningar å felsöka på både E- Post å ansluting så enligt den så är inget fel " det håller inte jag me om " för nog tusan blir jag utan internet anslutning i tid å otid i o f så kommer det tebx me en gång men det är väldigt irriterande .

Sen är det lite svårt för mig att ringa Telia sen dom började me sin nya röst tjänst då jag är kroniskt hes så rösten hos Telia inte uppfattar vad jag säger så det ända jag kan göra är att säga HJÄLP för att komma till kundtjäns *S* måste erkänna att det känns väldigt dumt att mer eller mindre skrika i luren HJÄLP !!!!
Bea, om du inte får den hjälp du tror du behöver, kan du alltid maila dem.
och du kan förmodligen göra det via telias webmail, om du inte har försökt det. . orsakerna med outlook , behöver ju inte vara dirrekt kopplat mot telia.
eller din anslutning in till ditt modem.
Du har alltså några tester du bör göra innan du kontacktar dem.
lite hjälp på traven brukar aldrig någon säga nej till.
Ja det har du faktisk rätt i " att jag kan maila dom " ursäkta tänkte inte på det :P

Jag har inget modem nu utan kör i vägutaget ( statsnät) å enligt Telias supportassisstent så ska det fungera " anslutning aktiv" fast jag presic inte har haft nån internet anslutning " sidan kan inte visas" så uppdaterar jag sidan så är jag där jag ska va , visst det är ju enkelt å lätt fixat men inte så kul om jag skriver på nån sida å tappar anslutning till internet för när jag uppdaterar sidan så kommer jag ju till startsidan så då får jag börja på nytt igen , värre är det me outlooken där strular serven å då frågar supportassisstenten om jag vill återställa min gamla inställningar från datum ja typ 12/ 01 å då gör jag det så funkar det ett tag sen blir det samma igen å även när jag inte använder outlook så får jag ett medellande från suppotrassisstenten att för tillfället fungerar inte E-Posten .

Nu är jag kanse tjatig me det här så jag får kolla på nåt annat sätt , men en sista fråga om det .. kan det va nåt me datorn ??

Göcke du får förlåta mig om jag är jobbig me det här *L*

Tack
Tycker det låter som din maskin är hijackad av något program.
jag tvivlar på att problemet ligger hos telia.
det är snarare i din maskin, problemet ligger.
Kan mycke väl va så , ska kolla upp det ..

Tack
Bea: Sök igenom och rensa din dator med exempelvis Superantispyware som du hittar här;
http://www.download.com/SUPERAntiSpyware-Free-Edition/3000-8022_4-106
39427.html?tag=lst-0-1

Sen ser du till att din dator har de senaste uppdateringarna från Microsoft genom att gå in här:
http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=sv


Det bör utesluta en en del saker som kan vara fel på din sida. Om det inte fungerar efter det så kanske det är dags att kontakta telia, eller beskriva problemet mer grundligt här(felmeddelanden etc)
Tack Telamundo , ska göra det , för nåt konstigt är det :(

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem