Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Har ni ringt Microsoft

Har ni ringt Microsoft

Kontaktade Microsoft Sverige, på grund av att det var fel på deras server
och den utplånade tydligen mina produktnycklar. Vilket trassel.

Men vänta till ni kommer till deras telefonsvarare. Där skall man trycka på
så många knappar det finns på telefonen. Man skall trycka in en siffergrupp,
men jag hade bara bokstäver. He,he. Vad gör man. Jag väntade i telefon.
Någon människa måste ju komma till slut. Under tiden hör jag en röst som
säger att om ni ringer från en mobiltelefon " så kan dett bli ruskigt dyrt".
Det var ju vänligt, men varför inte ha ett 020-nummer. Vilka svin!!!

Fick tag i en liten "Josefin" som pep i luren, att felet låg hos dom. Det är
tydligen någon bugg i IE7, som Telamundo påtalade.

Jag måste ringa i slutet av denna vecka, och det går aldrig att aktivera en
produktnyckel över Internet, utan man måste ringa.

Se upp så ni inte använder mobilen,för det kan tid.

Detta är det värsta jag har varit med om ,när det gäller service.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »


Jag håller med dig helt och förstår att många blir irriterade.
Jag försökte ringa till Swedbank-kundservice i går för att fråga om en post på mitt konto som jag inte kunnde identifiera.
Jag fick meddelandet att jag var kund nr. 102 och att väntetiden var ca. 12 min.
Som tur är så använde jag Skype och ringde via datorn och då kostar det bara 16,8 öre per minut. . Och ingen uppringningsavgift på ca. 45 öre.

Men visst är det sorgligt att det ska behöva ta så lång tid när man försöker komma fram till någon kundservice nuförtiden. . Förmodligen har många serviceplatser med flit sett till att det tar så lång tid bara för att många ska ge upp och inte försöka få någon kontakt. . Det är sorgligt men det verkar vara ett faktum. . Fy pha...
Axe!
Fel, startavgiften hos Skype är 45 öre.

Ja om man använder Skype Pro. . Men jag har bara Skype.
Jag betalar då ingen uppkopplingsavgift. . Och ingen månads avgift heller.
Har man Skype Pro kostar det 115:- per månad om jag läste rätt. . Men då blir det ingen minutavgift.
Annons
axe!
Kolla engång till, Skype Out har startavgift och minut avgift, om du ringer till en vanlig telefon.
vasmacska !
Du har helt rätt, det är en startavgift för Skype Out. . Jag hade inte uppfattat det rätt. . Jag tycker att det är så mycket billigare att ringa med Skype än med Telia, Glocal, Spray eller vad man nu väljer.
För med Skype är det åtminstone ingen månadsavgift. . Den får jag nu betala för både mitt fasta och mitt mobilabbonemang trots att jag inte använt dessa abbonemang på snart två månader. . Men jag kommer att säga upp dem båda när jag är säker på att Skype fungerar helt ok.
Hittills har allt fungerat bra.
En liten fråga bara , Varför har du ingen bostadsort registrerad i din profil.
axe!
Båda Skype och Skype Out fungerar bra, ibland med vis tidsfördröjning. Lönsammast är att ringa utomlands,då är den som billigast. En sak att tänka på: vid strömavbrått eller datorfel har du bara mobilen att ringa med.

Jag betalar hos Universal Telecom en månadsavgift (53 kr) och har fri telefontid. Startavgift tillkommer (0,45). Ringer man mer än fem-sex timmar i månaden, då blir den billigast så. Kolla deras minutpriser, jag tror att marknadens lägsta.

Du har rätt: jag missade vid registreringen min bostadsort, nu är fixad.
Jag har Blixtvik både via fiber på datorn och IP telefoni Inget mer Telia Felia!
Abonnemangskostnad

Telefoniabonnemang Startavgift: 0 kr Månadsavgift: 34 kr
Nummerpresentation Startavgift: 0 kr Månadsavgift: 20 kr

Kampanj! - Just nu bjuder vi på startavgiften för abonnemanget.

Samtalskostnader

Blixtvik har avskaffat kvällstaxan - vi tar samma låga minutpris dygnet runt, alla dagar!

Sverigesamtal
Öppningsavgift: 0,39 kr
Minutavgift: 0,095 kr
Mobilsamtal, svenska mobilnät
Öppningsavgift: 0,39 kr
Minutavgift: 1,38 kr
När fick man börja göra sån här reklam för företag då ???????????????
håller med fullast, reklam kan du betala för eller annonsera på blocket...
Att vänta i telefonkö idag till alla möjliga företag, instanser el vad det nu kan vara är dötrist o frustrerande. Spelar ingen roll vem man ringer till så ska man trycka på olika siffror o inte bara en gång utan oftast i flera omgångar. För att sedan hamna i en lååååång kö. Har man sedan otur så är människan inte där el så tar telefon tiden slut innan man är framme. Så får man börja om igen, grr.
Det har inget att göra med vad det kostar att ringa för idag är det ändå ganska billigt att ringa från en fast telefon utan att man måste trycka o vänta i all oändlighet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem