Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorhögtalarna Funkar Inte

Datorhögtalarna Funkar Inte

Jag har problem med att få ljud i mina Datohögtalare, de är helt tysta, men ljudet funkar med hörlurarna. I Lurarna hör jag T.ex Internetradion, men när jag kopplar ur lurarna för att lyssna på samma i högtalarna är de tysta. Hög talarna är anslutna som de ska. (Jag gjorde en total återställnining på min dator för Ca 2 månader sen). jag har INTE lyssnat på mina högtalare sedan dess. MÅSTE HÖGTALARNA;(PROGRAM) ANSLUTAS PÅ NÅT SÄTT?????
//Jonny
Antal svar på detta inlägg: 4
Slå på högtalarnas el-tillförsel.

Brinken ! . Ett litet tips som kanske kan hjälpa: Högerklicka på "ljud-ikonen" i aktivitets-fältet. . Välj "Justera ljudegenskaper".
På min dator kommer det då upp ett fönster som heter "Egenskaper för ljud och multimedia".
Klicka på fliken "Ljudenheter". . Och välj där vilken enhet du vill ha för "Uppspelning av ljud" resp. "Inspelning av ljud".
Jag använder en USB-ansluten telefon (som jag har för att ringa med Skype) och jag kan välja att höra samtalet antingen i telefonen eller i högtalarna. . Men det går inte att ha ljudet i båda samtidigt. . Man måste välja.
Alla kablar/sladdar är anslutna som de ska, men Ändå funkar det INTE!!!//Jonny
Annons
Jag har samma problem så jag har fått ta till de gamla högtalarna från förra datorn. Kan inte hitta någotstans om det fattas en kabel till eller vad jag ska göra.
Högtalarna är inbyggda i min skärm!

Jättebra om jag vet hur jag ska kunna använda de istället för de gamla!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem