Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Stäng skärmsläckar´n

Stäng skärmsläckar´n

Finns det program eller inställningar som ger kontraorder till skärmsläckaren när man tittar på WebbTV ? Den är ju normalt relaterad till musaktivitet men man bör ju kunna ta hänsyn även till andra saker, film o a.
I mitt fall har jag även ljudfil kopplad till skärmsläckaren så allt blir förstört.
Antal svar på detta inlägg: 6
Det finns kanske något av avaktivera skärmsläckaren, men tills dom som vet finesserna ger tipset. Kan jag bara tala om vad jag själv gör. Jag ställer om tiden för skärmasläckaren när den skall aktiveras. Det går ju att ställa så att den inte aktiveras förrän efter ca 165 timmar och det bör ju räcka några dygn *l*.
Misko: Om du vill stänga av skärmssläckaren helt så kan du ju välja ingen "inget" som skärmsläckare i bildskärmsinställningarna.
Om jag uppfattar DanT korrekt så är det inte det han är ute efter, för han verkar vilja ha skärmsläckaren aktiverad emellanåt.
Om du använder Windows mediaplayer kan du gå in i verktygsmenyn för den och kryssa i en box under fliken spelare om du vill tillåta skärmsläckare under uppspelning eller ej.
Annons
Ursäkta mej men vilken mediaspelare menar du. Jag har nr. 11 och hittar inte något verkktygsfält. vilket jag tror fanns på 10: an. funderar på att ta bort den här. NOVIS!!!!!!!!!!!!!!.
under den trekant du har i wmp11 uppe i vänstar hörnet kan du ändra utseendet.

en rekomendation till alla noviser , testa ,testa, testa
och vågar ni inte? använd F1 knappen för hjälp. inne i programen.
ett ack så oanvänt hjälpmedel, för nybörjare.
DanT skrev:


´Tack, precis så som Misko säger har jag hållit på med att ändra tiderna då o då. Mediaspelaren har tydligen en finess som jag missat. Det verkar dock som att vissa skärmsläckare är mer elaka än andra. Det är i sådana fall som man vill ha hårda kommandon - en särskild knapp där man på skarpen säger till att jag inte vill ha någon inblandning i TV-tittandet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem