Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

Sökning på mobilnummer

Sökning på mobilnummer

Daniel, ett tips på länk som skulle kunna läggas upp här (om den inte redan finns...) är www.hitta.se
Där kan man, till skillnad från eniro, söka på mobilnummer (dock verkar det som att kontantkort ej finns med...).
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

inte så konstigt att kontantkort inte finns med eftersom de inte är registrerade på någon...

Men har för mig att man kan registrera sitt kontantkorts nummer om man vill.
jo, man kan låta numret bli registrerat om man vill. det är möjligt att de numren finns där också, inget jag kollat dock.
Som ni säger så kommer de (kontantkort) med på www.hitta.se om man registrerar sitt kontantkort, mitt är iaf med....
Annons
nej hitta ingen Tzwintoo där ;)
Registrerade kontankort finns med, iallafall Telias
Från och med idag går det att söka på över 5miljoner nummer på www.eniro.se/ GRATIS..Dom vart oroliga över ytterligare en uppstickare kan man tro....
Men hur lägger man till om man inte finns alls på eniro?
Om man finns kan man ju ändra och lägga till info, men finns man inte redan så...
hur i ,,,, har de fått min adress och telefonnr och tillstånd att
publicera det på nätet.

detta pluss bilnummret måste vara ett av tjuvarnas bästa julklappar så här i semestertider.
göcke> kanske från din operatör?? du har väl ingått ngt avtal med denna, förmodligen med innehållet att de kan lämna uppgifterna vidare för vissa ändamål?
Förövrigt är ju de flesta allmänna register offentliga, så det är ju inte så svårt för tjyven att kolla upp en mängd saker om de vill så...
henrik, det är nog riktigt. att uppgifterna har lämnats vidare.
det som är för och nackdel här är att telefonnummren kopplas samman med adress och andra telefonnummer samt att det går att se att det finns flera telefonnummer/användare på samma adress.

vetehålen vad som kommer härnäst.
kanske en tio i topp lista på köpta produkter och hur mycket
man ringer för. det är ju en del som teleförsäljningen jobbar med i dag. eller varför inte hänga ut vilka kapitalvaror som har köpts de senaste 3 åren.
så tjuvarna kan göra punktinsattser dirrekt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem