Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Virtuella minnet

Virtuella minnet

Hej jag har problem med min laptop Windows xp påminner mig om att jag har för lågt virtuellt minne, jag har tömt internet explorer det hjälpte lite grann, tacksam för hjälp
Antal svar på detta inlägg: 6
Hur mycket plats har Du på hårddisken?
Det virtuella minnet, är den del av hårddisken som används av Windows som om det vore ett RAM Minne.

Denna minnesdel kan ökas och minskas genom att ställa in detta.

Om du högerklickar på "Den här datorn"

Väljer "egenskaper"

Gå in på "avancerat/Advanced" fliken

Gå sedan in på "inställningar/settings" under "Preformance / Prestanda" högst upp av dom tre rutorna.

Välj "avancerat"

Längst ner så ser du din aktuella konfiguration för det virtuella minnet, och detta är inställt av windows i förhållande till hela hårddisk storleken. Du kan nu gå in under "Ändra/change" och ändra storleken på denna del av HDD.

Lycka till

// x
min dator är på 17,5gb och har kvar 10,8gb
Annons
xenix tack nu fungerar det bra den var på 278 och jag ställde den på max 578 och nu fungerar den mycket snabbare, det är kanon att ha duktiga dator kunniga personer på våran startsida och bra musik, vill tacka er alla och tippsa om en bra sida www.annonsborsen.se ha det gött
Man ställer väl in virtuella minnet i relation till hur mycket ram-minne man har och inte hårdisk, eller? så har jag lärt mig.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Virtuellt_minne

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem