Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ikon på skrivbordet önskas bort

Ikon på skrivbordet önskas bort

Har glömt bort hur man får bort "mina nätverksplatser" från skrivbordet. Någon som vet?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Göcke: har läst om det. Har gjort det innan utan Tweak UI så det är därför jag envisas.

Tompaxox: Jag tror det var det första jag testade... liksom. Det går med alla ikoner förutom Den här datorn, Papperskorgen och Mina Nätverk....

tackar alla för hjälpen!
antubis , vill du envisas , så ger jag dig en ledtråd till.
leta under group/user policys.
eller sök med frasen
"Hide My Network Places icon on desktop" på microsoft.

och när du är igång och testar så ,
gör det inte på admin kontona
Verkar som du saknar vissa rättigheter. Rattade ett system under Terminal Server och Citrix Metaframes en gång och där kunde man inte helt enkelt designa skrivbordet. Vill minnas att man gick in under något motsvarande users i utforskaren och plockade bort det som skulle bort, som admin givetvis.
Annons
TAck alla för hjälpen! nu blir det natta!


Göcke.... Jag är mycket envis hörru... var ligger group/userpolicys???? Jag har inget sånt alls, dessutom en svensk version av W2K
har letat efter dina filer halva kvällen ju


Nä fy, skiten får ligga där så länge.
höger klicka på ikonen och ta bort
Ewelina! Varför har ingen annan sagt det?? Du är ju brilliant, tänk att det skulle vara såååå lätt! Guldstjärna till dig hörrö du du...



Eller inte alls Funkar ju f-n inte att göra det, första jag provade. Har fått väck skiten nu men tänker INTE berätta hur
Tippex?
Tompaxox: Ja, eller varför inte borra ut skiten? Man gör ett hål och sedan ska det väl räcka med att ta en sked och lyfta ut ikonen? Rena kejsarsnittet på skrivbordet ju

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem