Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem

Problem

Hallå!

Någon som kan hjälpa mig med ett problem som bara dök upp helt plötsligt!

När min skärmsläckare har varit i gång så försvinner startikonen nere till vänster och man får trycka med musen så kommer den igen. Det är jobbigt att den försvinner och jag vet inte varför, hoppas någon kan hjälpa mig att lösa problemet. jag har XP som operativsystem.

Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 6
Håll muspekaren så att du får fram aktivitetsfältet. Högerklicka och välj egenskaper. Bocka ur rutan "dölj automatiskt"

Hoppas det var detta du menade...
Nej tyvärr, jag har aktivitetsfältet synligt hela tiden. Jag menar startikonen nere till vänster försvinner när skärmsläckaren har varit igång och det blir bara en avart ruta kvar, men trycker man så kommer ikonen tillbaka igen.
Låter som om skärmsläckaren har gjort åt en massa grafikminne eller liknande. Får du samma fenomen med något annat motiv?
Annons
Ja, allt som rör sig på skärmen tar bort ikonen.
Vad som händer är precis som tidiagre nämnts i tråden...

Det är din skärmsläckare som tar för mycket minne i anspråk, och därefter har xp svårt att "trycka ut" den bakomliggande grafiken i OS.

Jag föreslår följande i tur o ordning.

Rensa upp datorn och optimera den.

Kolla aktivitetshanteraren, något som kräver stora minnesresurser ?

Kör "Register Mechanic" eller liknande program och städa ditt register.

Om inte detta hjälper så kan man antingen uppgradera RAM minnet och / eller det grafiska minnet för att hjälpa systemet en aning.

// x
Fattar inget men lika plötsligt som detta problem dök upp lika plötsligt försvann det igen. Allt funkar som det ska nu och jag tackar för all hjälp och alla inlägg som har kommit in om detta problem.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem