Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Konstigt meddelande

Konstigt meddelande

Detta välkomstmottagande får en kompis till mej som första meddelande då han slår på datorn på morgonen:
ÖVERST på meddelandet: dw.exe-Det går inte att hitta startadressen

I SJÄLVA MEEDELANDERUTAN: Röd oval med vitt kryss "det går inte att hitta procedurstartadressen 4terminate@@YAXXZ i DLL-filen msvart.dll"
OK

skulle ha bifogat bild av eländet men vet inte hur jag gör för att få hit det till denna förfrågan

Vad är nu detta som poppar upp lie varstans bl i word doc.
Har startat msconfig/autostart: där finns inget som man bör ta bort.
FÖRSLAG ?????????????
Min kompis har redan alltför högt blodtryck !! Hjääälp !
alandia.
Antal svar på detta inlägg: 7
Verkar som att man i samband med ett spionprogram inte tagit bort allt skräp. Programmet fortsätter därefter söka efter de övriga komponenter som inte längre finns.

Kör antivirus och antispyprogram till att börja med. Tyvärr så tror jag att det här inte kommer att lösa problemet som verkar sitta djupare.

När det gäller bilder så kan du inte presentera dem här. Du får hitta en plats på webben att dumpa dem på och sedan länka till den adressen från Internestartforumet.

EZ
Det finns en funktion under tjänster till vänster här på IS som heter Bildgalleri. Där kan man ladda upp en bild under kategorin övrigt och sedan länka till den i sitt inlägg.

Åter till frågan.
Prova att söka igenom datorn med t ex superantispyware samt ccleaner för att rensa bort skräp.
Båda programmen finns gratis på www.download.com
se bildgalleriet, Övriga bilder

så här blir länken till bilden
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02846.jpg
/göcke
Annons
Titta under "Tjänster" (Högerklicka på Den Här Datorn och välj Hantera) och se om du har en tjänst som heter "rdriv". Om möjligt, stäng tjänsten och sätt startmetod på Inaktiverad.
Upprepa detta för "wdfmgr" (kan heta "Ampi322")

Leta efter dessa poster i registret och radera dem:
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\rdriv\
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\S
ervices\wdfmgr\

Leta också i Windowskatalogen efter filen "msvcrt.exe" och i Windows system-katalog efter filen "rdriv.sys". radera dessa om de finns.

Hoppas nåt av detta kan hjälpa.
gandalfgrey> tack för det utförliga svaret, men tyvärr hjälpte detta nu inte min vän. I listan över tjänster finns överhuvudtaget inga liknande, ss rdriv, wdfmgr osv utan i listan finns fullständiga namn på olika sorters tjänster.
Är vi på samma linje, eller menar du nån annan tjänst ??
fler förslag ?
alandia
Kan du ha nytta av den här länken?
http://www.spywareremove.com/removedwexe.html
tack alla. Nu är problemet löst. Det var inte lätt, men jag är en envis j-vel-
SpamFighter var två gånger installerat och vid uppstart sökte systremet efter startprocedurfilen en gång till, men eftersom den redan var upptagen sket det sej tydligen. Efter avinstall av SpamFighter och lite rotande i registret löste det sej. Puh.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem