Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Varför kommer det upp en ny sida hu

Varför kommer det upp en ny sida hu

När jag är på internet så kan det efter ett tag öppnas en ny sida med varierande inneåll.
Det är inga svenska sidor och en sida som kom idag var det inte barnvänligt på(porr). Det var ju inte bra eftersom mina två små barn brukar spela på datan och då är det ju väldigt olämpligt om det kommer upp en porrsida.

Kan man komma till rätta med det problemet utan att behöva formatera om hårddisken?

Jag har ie7 och win xp.
Kaspersky 6.0 som antivirus.
Antal svar på detta inlägg: 7
Gå in på verktyg och aktivera blockering av popup-fönster,

det hjälper kanske.

xyz.
Jag har det aktiverat men med låg nivå.
Ska ändra till mellannivå på filtret nu så får vi se.
Tack
höj säkerhetsnivån i internetexplorer till "mellanläge" Dessa sidor kan innehålla virus så var försiktigt eller kan du spärra dessa sidor så att barnen inte kommer åt dem av misstag
Annons
Kanske läge att köra något antispyware program och rensa lite register eftersom det verkar som sidorna öppnas av sig själv och inte har någon koppling till sidan du surfa på.
Har ändrat till mellanniå på popupinställningar och kört virussökning med kaspersky 6.0.
Har kört spybot search& destroy samt kört vundofix.
Kaspersky hittade inga virus spybot hittade ett som spybot inte kunnade få bort.
Kommer inte ihåg namnet på det.
vundoffix hittade tre inklusive det spybot hittade och har åtgärdat alla.
Trodde allt var frid och fröjd ett tag men nu har det börjat igen med sida hollywood.com.
Hittar inga virus mer.
Kanske ska prova HijackThis från Trend Micro Inc

Lite svårare att använda men det finns många bra forum som man kan ta hjälp av.
Nu har allt löst sej för mej tror jag.
Det var nog vundofix som grejade det åt mej denna gång.
Tack för all hjälo

Patrik

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem