Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

IE7 problem

IE7 problem

Windows behagade uppdatera sig själv inatt och starta om datorn. Efter det är det omöjligt att få IE7 att funka. Den inbyggda diagnostiseringen säger att http och https funkar men ftp funkar ej. Har slut på idéer nu. Tips någon?

Det går inte att pinga domän men utorrent funkar. Denna datorn ligger på samma router, så den är ok. Inställningarna i TCP/IP är ok.
Antal svar på detta inlägg: 6
Avinstallera dom sista uppdateringarna. Prova sedan att installera dom
manuellt. Så gjorde jag en gång. Prova.!! Dom var 3 st. En gällde IE7.
Jag har avinstallerat den som gjordes inatt. Ska prova att ladda ner IE7 till denna maskinen och bränna en skiva och ominstallera den.

Går ju heller inte att uppdatera via nätet eftersom IE7 inte funkar öht.

J***a Bill Gates
Kill Bill 3?
Annons
Äntligen, det var zonealarm som på något vis kolliderat med ie7. Trodde jag hade avinstallerat ZA för länge sedan men tydligen låg någon komponent kvar och bråkade.

Så Bill lever säkert ett tag till...
Tänk vad lätt det är att skylla på något annat än den riktiga orsaken.

med den senaste uppgraderingen så behöver alla brandväggar omförhandla sina regler.
Något att tänka på alltså.
Det är ju just det....

Hur ska en vanlig användare veta detta? Om jag nu inte besuttit de kunskaper jag har så hade jag trott att ZA var ett minne blott i min dator och därför inte ens haft en aning om att det kunde finnas ett fragment kvar iallafall. Sen kommer Bills kompisar och möblerar om i mitt system och gör förändringar automatiskt som jag inte har en aning om. Det kostar en massa tid i onödan tycker jag.

Det är inte lätt att vara datoranvändare idag...

Naturligtvis vet jag att det alltid finns en bakomliggande orsak men det är väldigt ofta och många gånger svårt att hitta den. Som i detta fall då en icke helt avinstallerad produkt ställer till det. På min maskin på jobbet har jag ZA men där ploppade bara frågan upp och man svarar ok sen var det klart.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem