Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kontokort Norrköping

Kontokort Norrköping

Nu har lilla Norrköping hamnat på världskartan. Min första tanke var att
nu är Joanna:s släkt ute och flyger. Ha,ha!!

Skämt åsido så blev jag faktiskt förvånad över denna nyhet. Att en liten
firma med tre ägare kan ställa till det så. Om jag fattat rätt så har en av
delägarna stuckit till Brasilien.

Hur han har fixat detta vänsterprassel, utan dom andras vetskap är väl
och förblir en gåta. Dom är insyltade allihop. Det är väl sådana där
apparater som har sålts till krogar där dom kan beställa egen dagskassa.

Om vi kör en liten tävling. När tror ni han överlämnar sig till polisen som
har stuckit. Jag tippar på 3 veckor. Vad tror ni???
Antal svar på detta inlägg: 5
Lilla Norrköping????????????? Det är en alldeles lagom stor stad.

Ja det är jag som är på gång, det är därför som jag har varit så tyst ett tag, he,he. Jag har ju varit i Brasilien.
Jag tror ärligt talat inte att medarbetarna är så orskyldiga som de vill påstå!

Det är det jag alltid har sagt. Jag litar inte på kortbetalning!!!!!!!!!! Nu fick jag vatten på min kvarn. Jag betalar alltid med kontanter, det är i yttersta nödfall jag använder mitt kort.

Jag antar din utmaning, jag tippar på två veckor, eller att hela saningen kommer fram då. He,he.
Joanna: Personrån är bra mycket vanligare än kontokortsbedrägerier så jag tycker inte att ditt resonemang håller riktigt.
Vid kontokortsbedrägerier så tar dessutom bankerna på sig hela ansvaret eftersom säkerheten skall skötas från deras håll.
Och så slipper man bli bankad på... det är ju alltid något.

När pensionerna betalas ut så står pensionärerna och hänger på låset på bankerna och rånarna sitter glatt och väntar på sin månadspeng.
Jamen såååå antik är jag inte! Det är bara det att jag vill betala kontant när jag handlar i butik. Alla mina räkningar betalas över autogiro, det är så bekvämt så. Hur man än vänder sej så är det alltid någon som vill bedra en.
När man står vid en bankomat så får man kolla lite över axeln att där inte står någon som vill slå nåt hårt i skallen på en! Bäst är att hämta ut pengar på dagtid och där det är mycket folk. Det finns ju ingen moral längre.

"Allt ditt är mitt, men mitt ger du fan i"
Annons
Joanna: Det var inte menat som ett påhopp, bara så du vet : )

Jag ville mest bara belysa problemet. I media så framhävs ofta internethandel samt korthantering som väldigt problematiskt, när det ändå är ett alternativ som är bra mycket säkrare än kontanthantering. Tyvärr älskar media att skrämma upp folk och det gäller inom alla områden, fästingar dödar, jorden går under imorn om du inte ställer bilen, kortbedragare kan ta allt du äger.

Tänk om media kunde återgå till att rapportera nyheter istället för att skrämma och exploatera folk.
Fast det är väl en helt annan diskussion. Jag blir såå trött!
Ingen fara!

Hualien, jag är lättskrämd!! Jag blir rädd för mej själv ibland, men det är ju också en annan historia.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem