Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

HP

HP

För några veckor sedan hade jag ett inlägg om min dotters Vista, hon hade försök att installera XP efter att tagit bort Vista, vilket naturligtvis inte gick. Enda lösningen var att skaffa återställningsskivor.

Det lät ju enkelt och ganska billigt 600 kr. Vi gick till Siba där datorn köptes, och frågade var vi kunde beställa skivorna, och fick numret till HP Malmö.

Jag ringde dit och fick beskedet att de skulle beställas i Stockholm. Efter att ha kopplats runt till säkert 5 olika avdelningar, så kom jag till en dam, som sa att de bara kunde beställas på internet, och fick den adressen.

Fann sidan och fyllde i de uppgifter de ville ha, men se så lätt var det inte, fick besked att någon dator med det produktnamnet hade de inte. Försökte flera gånger med samma resultat.

Ringde Stockholm igen, och långt om länge fick jag samma besked där. Då fick jag ett nummer till deras Europalager i Belgien, ringde dit och efter sju åtta försök kom jag fram, de lämnar nämligen en uppgift i telefon att det inte går att koppla fram, om de inte har någon svensktalande säljare ledig, man får nämligen trycka in sitt landnummer.

Till en början så fick jag samma besked som tidigare, men hon skulle tala med en kollega, lyckligtvis verkade han vara den enda kunniga person jag fick kontakt med, för efter produktnamnet finns 2 bokstäver, och de skulle inte vara med när man sökte.

Jag la in en beställning, och det skulle ta 5 dagar, skulle betala via Visa, efter 5 dagar reserverades beloppet, och 5 dagar senare fick vi skivan,avsänd från Ungern, samma dag som jag fick ett inbetalningskort, som jag får ta itu med imorgon.

Det enda positiva i den här historien är att skivorna kostade 359 kr iställer för 600.
Antal svar på detta inlägg: 2
Glöm nu inte att ta en säkerhetskopia av dina fina skivor....
Tack, skall vidarebefodra tipset, hoppas hon har tänkt på det!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem