Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Köpa på nätet

Köpa på nätet

Kan aldrig drömma om att detta har en framtid. Hur kan man vara så dum att man betalar innan man har fått utlovad vara.

Inom prostitutionen förekommer detta (tyvärr) alltid. Har gått på det några gånger i Tyskland. Men då är man ju inte vid sina sinnes fulla bruk. Men jag får säga att jag har blivit besviken efteråt varje gång( 300 ggr). He,he!!

Vi leker med tanken att du beställer en TV för 20.000:-. Skickar likvid i förskott. Du vet knappt hur TV:en ser ut.

HUR KAN VI VARA SÅ DUMMA
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

vad har förskottsbetalning med rubriken att göra? Det är ingen unikt fenomen för nätet det har funnits i alla tider.
Rob!

Du måste inse att det är idiotiskt. Givetvis skall allt faktureras. Att det är unikt på nätet visar ju hur lättlurade vi är. ( Idioter)
Leiake: Hur ofta kan du gå in i en butik och köpa något och be om faktura som privatperson. Aldrig!!
Köper du något via Internet och betalar i förskott så kan du ångra dig inom 14 dagar efter att du fått varan, enligt distansköpslagen. Det kan du inte om du köper i butik. Där får du be om öppet köp, vilket de sällan vill ge om det gäller tekniska produkter där man öppnar en förpackning.

Det finns inga som helst problem att betala i förväg om man vet vem/vilka man handlar ifrån.
Annons
Telamundo!

Enligt din profil så är du ekonomiskt ansvarig. Hur kan du då försvara en så makaber försäljning som näthandel.

'Det är ju bäddat för bedrägeri. (Har själv varit i branchen) He,He!

Folk är så lättlurade, så man blir helt stum.

Trots att jag varit i (branchen) så har jag själv blivit blåst på ett par grejer.

Vore verkligen upplysande om alla på IS tillkännagav sina blåsningar på
nätet. Glöm inte något. Lova det.!!!

Du nämnde vissa datalagar. Hur lång tid tar det. Vem svarar i telefon.
Ingen.!! Firman borta! Konkurs!!
Har nyligen handlat en digitalkamera på nätet vilket fungerade utan problem. Är väldigt nöjd med mitt köp.
Det går mycket bra att betala på nätet om man använder sunt förnuft. Visst kan man bli blåst, men då har man med största säkerhet tagit en risk som man är medveten om. Då kan man inte klandra någon annan än sig själv. Vad vore livet om man aldrig tog en risk?

Johan
Sitter på en hotellbalkong på Playa de Palma och svarar med hjälp av min bärbara dator, via ett öppet nätvärk!
Båda resan och den bärbara är köpt på nätet, möjlig man är idiot, men mina köp på nätet har fungerat perfekt.
Var inte du i bil branschen Leiake? Där tycker jag att jag har blivit lurad ett par gånger minst!
hallå där.
Jag har under en tidsrymd av ca 3 år köpt prylar på en auktionssite (www.huuto.net) av olika säljare. till dags dato 82 st. Jag har alltid betalat i förskott. Inte en enda gång har jag blivit blåst. peppar peppar, ta i trä.
Men man måste ju se till att säljaren är seriör. Nånting måste man ju fundera ut själv också !! Man kan ju inte vänta sej att allt funkar perfekt om t. ex säljaren är en chimpans.
ha de....
Jag har handlat jättemycket via nätet och hittills aldrig blivit blåst. Men naturligtvis ska man vara medveten om riskerna. Det gäller att ha koll på var och av vilka du handlar. Men att dra alla nätbutiker över en kam är väl ändå att överdriva. Jag har bekanta som handlat för betydligt större belopp än 20 000 kr och lyckats göra bra klipp. Jag vet inte var du, Leiake, har handlat men du verkar ha haft väldig otur. Sen har jag ju ingen erfarenhet hur det fungerar inom prostitutionen, men inom den verksamheten verkar det finnas en expert här.
Ja köper man sex på nätet och betalar i förskott så får man skylla sig själv
om man blir blåst på skottet

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem