Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hårddiskproblem

Hårddiskproblem

När jag startade upp min dator idag efter att ha formaterat den och installerat om Vista så hittar den inte min D:\ disk längre. Jag har kollat i Bios och där ser jag den men går jag in i hanteraren så står det att den är offline. Hur ska jag göra för att få den online igen? Hoppas någon vet hur för jag har mycket program och all min skivsamling på den disken.

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Göcke, får jag be dig om en tjänst? Skulle vi inte kunna få telefonkontakt med varandra för det är kanske lättare över telefon att förklara.

//Raj-Raj
När jag högerklickar på den här datorn och klickar på hantera så står det att min D:\ disk är dynamisk och offline. Jag vill inte radera det som finns på hårddisken för det som är där måste gå att rädda.

hoppas att du förstår lite mer hur det ser ut på datorn nu.
Jag har löst problemet med ett program som heter Paragon Hard Disk Manager så kunde jag exportera över alla min filer till min C:\ disk så nu har jag räddat det som jag ville spara. Nu återstår bara att se om jag kan få disken online och lägga över allt igen på D:\ disken. Ibland lönar det sig att inte ge sig utan utnyttja nätet för en lösning.

//Raj-Raj
Annons
Allt är frid och fröjd och båda mina hårddiskar fungerar och allt som var sparat på disken finns kvar. Då har man lärt sig något nytt denna helgen när det gäller datorn.

//Raj-Raj

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem