Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Internet fönstret i IE

Internet fönstret i IE

När jag klickar på en länk som öppnas i nytt fönster i Internet Explorer ser jag att "Länkar" finns intill adressfältet och att fönstrets storlek är jättelitet (typ 800x600 i min vanliga storlek på 1024x768). Kan man på något sett se till att fönstret är rätt storlek och visas som ett större fönster när man öppnar det? Isf hur?

/Ricky
Antal svar på detta inlägg: 6
Ricky , tror att den är dynamisk till en viss del,
men kan kanske gå att ändra i registret
Om inte den sidan du går in på har den storleken som bestämd storlek, annars brukar nya IE fönster öppnas med den storleken som det senaste stängda fönster hade.
Rob jag tror att Ricky menar rullgardinen som man får under
knappen Länkar längst till höger i IEexplorer på samma rad som adressraden.
Hoppas att Ricky kan rätta mig om jag har fel.
Annons
Göcke, du har rätt. Varje gång jag öppnar nytt fönster i IE visas länkar på samma rad som adressfältet men de gör inte de när jag öppnar IE:s huvudfönster, bara när ja öppnar en länk i ett annat fönster...

/Ricky
Hej Ricky
Skall ta det där med länk knappen
starta dit ieexplorer gå in under visa/verktygsfält och bocka för det du vill se. stäng sedan ie och öppna det igen så skall du få de nya valen med i starten.
att en länk sedan startas i ett mindre fönster kan bero på att den ligger cashad och därför kommer ihåg hur du avslutade den sist.
du kan ju testa med att göra den större och stänga fönstret och sedan gå till länken igen så får du se om den fortfarande är mindre.
håller me =D

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem