Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Fyllda bläckpatroner är tomma

Fyllda bläckpatroner är tomma

hallå,alla
Hur få bort pop-up-meddelandet om att bläcket snart är slut, fastän jag nyss fyllde samtliga patroner?.
Jag har en Canon pixma4200-skrivare. Ja-ja, jag vet, att om jag plockar in svindyra originalpatroner är maskinen nöjd. Men det är inte jag. Jag är snålheten personifierad! jag fyller dem med bläck på löstvikt. Resultatet blir helt godtagbart för mina behov. Men det är ju det där med att hur få bort det eviga tjatet om tomma patroner ?? Jag hittar inte någonstans den funktionen . Hjälp mej, eller sänd mej originalbläck !!
hälsn/alandia
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Hmm, jag har för mig att man måste 0-ställa chipet eller något liknande?
PerAsk.:
menar du i BIOS/CMOS jumpern ?
alandia , du gör det via knapparna på skrivarens panel.
se bilaga i mail. Just din modell är lite knepig. Lycka till.
Annons
Alandia:
Jag menar chipet som sitter på varje bläckpatron. Jag försökte hitta något om det i något forum, men det verkar lite knepigt med Canonpatronerna?

Göcke hade ju något uppslag, och om Göcke läser detta, så maila gärna det till mig oxå.
PerAsk , maila mej så kan du få tipset. det är lite långt att klippa in här. och jag har inte testat det själv.
Jag skickade efter piratpatroner utan chip för 180 kr till min pixma 4200 vilket innebär att man måste flytta över chipet från orginalpatronen.

Summasummarum blev att jag åkte och köpte orginalpatroner, inte en enda av piratpatronerna fick jag att funka trots att jag lade ner bra med tid på detta.

Nästa gång blir det en skrivare med chipslösa patroner.....
Har gjort ungefär samma erfarenhet som Emans, fastän med annan skrivare. Det blir att hålla sig till originalet, men jag måste nog byta skrivare av bläckkostnadsskäl trots att skrivaren är utmärkt. Skamligt!
Jag har precis beställt chipsåterställare till min Epson.Funkar inte det så åker skrivaren i kontan
Göcke.
problemet är att det inte aktiveras någon resetknapp på fronten. Den är helt mörk. Den lyser bara om en patron är helt tom, och sådana har jag inte nu eftersom jag fyllt dem. Den lyser även när det blir papperstrassel.
Tycks vara svårt. Vem törs ringa Canons support? tror ni dom ger råd ?
he he
jag får väl stå ut med dilemmat, tills jag byter skrivare,
Ha det bra
Jag har chipsåterställare till min Epson och det har fungerat helt ok i minst två år.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem