Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Aktivitetsfältet

Aktivitetsfältet

Jag har en vän som har problem med sitt aktivitets fält i Windows Xp. Det har hamnat på högra sidan av skärmen. Och han kan inte få ner det igen.

Och, nej, det är inte låst. Någon som har någon idé vad han kan göra för att lösa det?
Antal svar på detta inlägg: 3
Det är val bara att dra det med nedtryckt musknapp för att sedan släppa det på rätt plats? Kommer man bara åt fältet så bör det inte vara problem. Värre är det när man av misstag har dragit fältet utanför skärmens arbetsyta.

EZ

Jag har också placerat "startmenyn" och "aktivitetsfältet" på högra sidan av skärmen. Och sedan markerat "dölj automatiskt". Då behöver jag bara se det när jag flyttar muspilen till skärmens högra sida, då kommer fältet fram.

För att flytta fältet placerar man mus-pilen till höger om rutan "Start", håller nere vänster mus-knapp och flyttar mus-pilen till skärmens nederkant och släpper upp vänster mus-knapp. Då flyttas hela "startmeny-fältet" till skärmens nederkant.
Som jag förstod det så försökte han dra ner det, och det var inte låst. Men det hoppade bara tillbaka igen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem