Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Drwtsn32.exe

Drwtsn32.exe

Har problem med ovanstående på dotterns dator, med felmeddelande som dyker upp med hänvisning till drwtsn32.exe och stänger IE samt att datorn hänger sig. Dr. Watson är det. Det går ej att högerklicka i utforskaren t.ex.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Har installerat om IE7 men samma fel kvarstår!
Jag pular vidare......
Jan_e , kom detta fel efter en upgradering från microsoft?

och hur lyder felmedelandet
Är nog efter en uppgradering då jag har satt med mig med hennes burk för att fixa bort ett fel (tapi32.dll) som dök upp titt som tätt och sedan uppgraderade jag IE till 7:an samt bytte antivirus till Avast istället för en utgången Panda. Laddade ner den filen på rätt plats och då var det problemet borta. Nu går det inte att reparera från skivan heller, blir blåskärm orsak: page:_fault_in_nonpaged_area står det.
teknisk info: stop: 0x00000050 (0xF000E91D, 0x00000001, 0x8082B5E5, 0x00000000) om det säger något, inte till mig iaf!
Funderar på att blåsa burken men det vore onödigt om man kunde fixa det ändå, det finns alltid saker man vill ha kvar....
Annons
Körde drwatson från utforskaren men inga fel hittades..
Felsignatur: Appname:explorer.se Appver: 6.0.2900.2180 ModName: kernel32.dll Modver: 5.1.2600.3119 Offset: 00012a5b
Sen kommer raportinformationen och sen finns det en mängd teknisk information.
Jan_e!!

Dr Watson. Klicka på rensa. Sedan kan du glömma allt: He,he!!
Det är gammalt skräp!!
stop: 0x00000050 , kan vara ett USB fel eller ett virus , eller ofulständigt avinstallerat virus skydd. felaktig dribrutin för hårdvara.

eftersom du har jobbat med att labba lite . skulle jag rekomendera
att spara över allt värdefult till en annan hårddisk innan det är försent.
I enhetshanteraren finns det en guling för något sånt men att det skulle påverka på detta viset har inte slagit mig. Ska kika närmare på det imorgon.
Försökte dra över lite bilder via nätverket men det utlöste också felet.
Det lilla som hon har går kanske att spara på något sätt annars är det ok att rensa hela disken. Så det är lugnt Göcke!
Tänkte nu formatera datorn efter att upppdaterat det mesta och plockat bort sånt som inte behövs därför att den inte blir bättre. MEN den vill inte formateras!! "Kommandot format kan inte köras eftersom volymen används av en annan process. och sen bla bla och sen försöker jag tvinga fram en demontering men se icke det för det går inte att låsa enheten. Volymen används fortfarande. Vad göra? Startar datorn med XP-skivan i (orginal o valed) installerar om xp men under installationen så fattas det några filer...eller är korruppta. börjar fundera om inte disken är lite kass, kan vara läge att köpa en ny och lagra grejor på denna. Någon som har en ide vad man kan göra, om det är något att göra???
Jan_e , försöker du formatera samma partition som du kör OSet på ?

har du alla drivrutnerna hemtankade innan du gör jobbet??

Är du så tveksam så köp en ny hårddisk, de är så billiga att det är inget att
diskutera idag. så kan du köra den gamla som du vill.

nej , jag tror inte det är fel på disken.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem